تداوم بارش باران در غرب و جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها در غرب و جنوب کشور گفت: شرایط آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، ارتفاعات زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سرد و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد.

همچنین شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم و با افزایش ارتفاع موج همراه است که لازم است صیادان و فعالان دریایی توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا گستره بارش ها استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، آذربایجان غربی و کردستان را در بر می‌گیرد.

وی تشریح کرد: جمعه از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته شده و فقط کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و ارتفاعات زاگرس بارش پراکنده دارد.

رفیعی با بیان اینکه روز شنبه در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان ، شرق هرمزگان بارش های رگباری و وزش باد رخ می‌دهد، پیش‌بینی کرد: در نوار غربی کشور و پس از آن کل کشور روند افزایش نسبی هوا انتظار می‌رود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی شرایط آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد.

وی گزارش داد: کمینه دمای تهران مانند دیروز به ۲ درجه زیر صفر رسید و امروز بیشینه دمای تهران به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد، همچنین سردترین مرکز استان با دمای ۱۳ درجه زیر صفر زنجان بود و پس از آن شهر کرد با دمای ۱۲ درجه زیر صفر و همدان و ارومیه به ترتیب با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور بودند.

شایان ذکر است گرمترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۲ درجه بالای صفر به ثبت رسید و گرمترین نقطه کشور عسلویه با دمای ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha