جشنواره استانی آدم برفی در گوغر بافت برگزار می‌ شود

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت گفت: جشنواره استانی ساخت آدم برفی به زودی در بهمن ماه سالجاری در منطقه گوغر این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی نجفی‌ نژاد چهارشنبه ۵ بهمن‌ ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بافت دارای طبیعتی کوهستانی است و یکی از مرتفع‌ ترین شهرهای ایران به شمار می‌ رود؛ بنابراین هر ساله در ایام زمستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران و مردم شهرستان‌ ها و استان‌ های همجوار است؛ که این اتفاق می‌ تواند این شهرستان را به یکی از قطب‌ های گردشگری زمستانی در کشور تبدیل کند.

وی افزود: در دی‌ ماه سالجاری بر اثر بارش‌ های فراوان برف در ارتفاعات و نوار شمالی این شهرستان بیش از ۲۰هزار نفر به منطقه گوغر و سایر مناطق این شهرستان سفر کردند.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت اعلام کرد: جشنواره آدم برفی به زودی و در بهمن‌ ماه جاری با همکاری دستگاه‌ های مرتبط در منطقه گوغر برگزار می‌ شود و امیدواریم این جشنواره شروعی برای اجرای برنامه‌ های زمستانی به منظور رونق گردشگری زمستانی در شهرستان بافت باشد.

نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: با رونق گرفتن این نوع گردشگری بدون شک سرمایه‌ گذاران به صورت خودجوش برای ایجاد زیرساخت‌ های گردشگری اعلام آمادگی خواهند کرد و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی و دیگر دست‌ اندرکاران هم در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha