اعلام آمادگی وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان های طب ایرانی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی می‌شود، اعلام کرد: آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان های طب ایرانی آمادگی دارد و در این راستا از ظرفیت معلمان و دانش آموزان استفاده می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر یوسف‌ نوری، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طب سنتی ما، مدیون دانشگاهی است که امام صادق(ع) تشکیل دادند و در کشور ما دانشمندانی مانند ابوعلی سینما پایه‌گذار جهانی شدن طب ایرانی بودند، گفت: جامعه ما اگر بخواهد رو به جلو حرکت کند نیازمند توجه به دوره‌های ابتدایی مدارس است.


وی افزود: ما در کتاب‌های درسی در رابطه با سلامت بحث‌های بسیار زیادی داریم حتی کتاب مستقل هم داریم اما بچه‌ها فقط به دنبال این هستند بخوانند و امتحان بدهند و این رویه باید اصلاح شود.


دکتر نوری ادامه داد: براساس تحقیقات، مصرف شیر و ماهی در تغذیه بسیار کم و مصرف شکر و دخانیات بسیار بالاست و در کل مصرف دارو در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است. ما باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت‌های اجتماعی شان را انجام دهند. ما به حرکت هایی مانند همیار پلیس نیاز داریم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که جشنواره طب ایرانی بر مبنای تاکیدی است که مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال در رابطه با بحث هویت داشتند، اذعان داشت: طب رایج هم جایگاه خودش را دارد، اما طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیلمان می‌شود و آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha