سلامت و امنیت دو رکن اساسی ثبات یک کشور است

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در سومین جلسه طرح بر مدار حقیقت که در کرمان برگزار شد، گفت: سلامت و امنیت دو رکن اساسی ثبات یک کشور است و نگاه ما به حوزه سلامت کشور باید نگاهی بلند مدت و راهبردی باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سومین جلسه از سلسه نشست های بصیرت افزایی و روشنگری "طرح بر مدار حقیقت" با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان سخنران در سالن اجتماعات شهدای مدافع سلامت بیمارستان شهید باهنر کرمان برگزار شد.

دکتر محمد رئیس زاده در این نشست؛ گفت: نگاه ما به حوزه سلامت کشور باید نگاهی بلند مدت و راهبردی باشد؛ نگاهی غیر از این سلامت کشور را به خطر می اندازد و امروز یکی از بزرگترین دغدغه های ما نازل شدن نگاه برخی مسئولان به حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان این که سلامت و امنیت دو رکن اساسی ثبات یک کشور است، گفت برای تامین بحث سلامت اجتماعی نیاز به یک مدیریت قدرتمند است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه سلامت کشور بودیم و در عرض مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نسبت به حضور پزشکان خارجی بی نیاز شدیم و اکنون به جایگاهی رسیده ایم که پزشکان ماهر ایرانی برای درمان بیماران به کشور های دیگر می روند و تعداد قابل توجهی از بیماران برای درمان به ایران سفر می کنند.

دکتر رئیسی زاده ابراز داشت: حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی این پتانسیل را دارد که علاوه بر تامین سلامت کشور در حوزه بین الملل و در سطح جهانی نیز ایفای نقش کند.

سلامت و امنیت دو رکن اساسی ثبات یک کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه عنان کرد: در این برهه حساس باید مراقب باشیم؛ چرا که دشمن لحظه به لحظه در حال رصد اتفاقات درون کشور ماست و خیل عظیمی از کشورها دست به دست هم داده اند تا این انقلاب زمین بخورد.

دکتر مهدی احمدی نژاد با اشاره به افرادی که درطول این انقلاب خدماتی به کشور ارائه کرده اند، اما در لحظه آخر فریب دشمن را خورده و به مملکت خود خیانت کرده اند، افزود: در این دوره سخت باید ایمان خود را حفظ کرده و به خدا توکل داشته باشیم، چرا که درآخر الزمان نگه داشتن ایمان مثل نگه داشتن زغال گداخته در کف دست است.

وی خاطرنشان کرد: این که فردی هم مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها می شود و محبوب قلوب مردم می گردد، دلیلش یکسان بودن حرف و عمل اوست؛ سردار شهید سلیمانی تا لحظه آخر پای حرفش ایستاد و این مسیر را ادامه داد؛ ما باید از رفتار ایشان الگو برداری کنیم و در زندگی خود نهایت استفاده را ببریم.

شایان ذکر است؛ در انتهای برنامه شرکت کنندگان در این مراسم مسائل و ابهامات حوزه سلامت را مطرح و با رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در میان گذاشتند.

وبدا کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha