اختتامیه جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی» در سیرجان

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی» با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیر فضای مجازی و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کشور، فرماندار ویژه سیرجان و جمعی از مسئولان شهرستان و فعالان فضای مجازی در سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ‌ محمد راستی، مدیر فضای مجازی و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کشور در این جشنواره گفت: پوستر فراخوان این جشنواره در ۵ محور منتشر و هفت هزار و ۲۸ اثر در سطح ملی به جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که ۱۳ اثر رتبه‌ های اول تا سوم را به دست آوردند و پنج اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی از برگزاری پنجمین دوره این جشنواره تا پایان هفته دفاع مقدس سال آینده خبر داد و افزود: اگرچه در بعضی از حوزه‌ها مانند نماهنگ و پویانمایی آثار با کیفیتی به جشنواره ارسال شد، اما در حوزه‌ هایی مانند اپلیکیشن‌، پادکست و اینفوگرافی نیازمند تلاش بیشتر و تولید آثار با کیفیت‌ تر هستیم.

مدیر فضای مجازی و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کشور با بیان اینکه زمان آن رسیده علاوه‌ بر کمیت به کیفیت آثار تولید شده نیز توجه کنیم، تصریح کرد: دشمنان ما در بالاترین سطح کیفیت در حال تولید محتوا هستند و اگر بخواهیم در این نبرد مقدس در فضای مجازی پیروز شویم باید آثار با کیفیت‌ تری تولید کنیم و این امر نیازمند تلاش بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در شهر سیرجان اظهار کرد: سه تحلیل درباره اتفاقات اخیر کشور و افراد حاضر در اغتشاشات بیان می شود که نگاه اول، نگاه تهدیدگرایانه به مسائل بود و خیلی ها فکر کردند کار نظام تمام است که مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن علیه السلام فرمودند برخی افراد دچار اشتباه محاسباتی شدند.

رحمان جلالی، با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی اثرگذار باشیم نه اثرپذیر، افزود: این مسائل آموزش می خواهد. اثرگذاری زمانی است که کسانی به بستر بیایند که رزم و جنگ بلد باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دوم خوشبینانه بود و معتقد بودند، خیلی اتفاق جدی نیست، عنوان کرد: دقیق ترین و جامع ترین تحلیل را رهبری در شش سخنرانی و یک پیام عنوان کردند، که در تحلیل متقنی فرمودند این افراد یا خائن یا جاهل یا غافل هستد که تکلیف خائنان مشخص است و درباره دو گروه دیگر ماموریت دادند روی حوزه ای که بارها تاکید کرده بودند؛ یعنی جهاد تبیین.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه سخنانش بیان کرد: علت این اتفاقات از نظر من این بود که به حرف مقام معظم رهبری گوش نمی دهیم؛ ایشان سال ها شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و بعدتر جنگ شناختی را مطرح کردند و ما هیچکدام را جدی نگرفتیم و در حوادث اخیر بستری که در کف خیابان ها ساماندهی می کرد، فضای مجازی بود.

جلالی با اشاره به تعبیر لجمن(لبه جلویی منطقه نبرد) در ادبیات نظامی گفت: لجمن در فضای مجازی، حوزه تولید محتواست و امروز در فضای مجازی حرف اول را تولید محتوا می زند.

وی تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی در دکترین رهبر معظم انقلاب مشخص است و ایشان فرمودند فضای مجازی شده قتلگاه جوانان و نوجوانان و من از هر چه بگذرم از فضای مجازی نمی گذرم.جلالی در ادامه بیان کرد: چهار اندیشکده در آمریکا سندی در دوران ریاست جمهور ترامپ منتشر کردند، که باید پنج لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی حذف شود و این لایه ها، جنگ نیابتی، قدرت موشکی، فضای مجازی و ... بود و می گویند ایرانی ها ارتش سایبری ندارند و چیزی به عنوان کنشگر دارند که باید این ها را حذف کنیم.

گفتنی است؛ آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی به میزبانی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان و با حمایت شرکت گل گهر سیرجان در شهر سیرجان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha