جذب گردشگر با لغو روادید

ضرغامی با بیان اینکه با لغو روادید حتی یک طرفه می‌توانیم جذب گردشگر را افزایش دهیم،تصریح کرد: وزارت گردشگری معتقد است باید اقدامی جمعی برای لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها انجام گیرد.حدودا با ۵۰ کشور حتی یک طرفه می‌شود لغو روادید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه برای جذب گردشگری کشورهای دنیا را به پنج گروه تقسیم کرده‌ایم، گفت: هر کدام از این گروه‌ها یک ویژگی‌هایی دارند و به عنوان جذب گردشگر، مزیت نسبی برای ما محسوب می‌شوند.

وی با اظهار به اینکه با لغو روادید حتی یک طرفه می‌توانیم به افرایش جذب گردشگر کمک کنیم، تصریح کرد: وزارت گردشگری معتقد است باید یک اقدام جمعی برای لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها انجام بگیرد. حدود ۵۰ کشور هستند که می‌توانیم لغو روادید حتی یک طرفه انجام دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو متذکر شد: بعضی‌ها فکر می‌کنند لغو یک طرفه روادید مشکلاتی به لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک یا مسائل حیثیتی در سطح سیاسی دارد. اما من به عنوان مسئول گردشگری کشور این را مشکل نمی‌دانم حتی نمونه عملی این اقدام و نتایج آن مشهود است.

وی افزود: بسیاری از کشورها که الان در حوزه گردشگری کارنامه خوبی پیدا کردند یک طرفه روادید را لغو کرده‌اند. مثلا در امارات بیش از ۱۳۰ کشور را لغو روادید کردند. ترکیه هم بیش از ۸۰ کشور را لغو یک طرفه کرده و به همین دلیل جذب گردشگر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha