هزینه ۱۵هزار میلیاردی بخش خصوصی در اولین نیروگاه خورشیدی کشور

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان از هزینه کرد ۱۵هزار میلیاردی بخش خصوصی برای اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی این استان خب داد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،امیررضا نقش در رابطه ظرفیت نیروگاه خورشیدی استان اصفهان اظهار کرد: قرار است ۱۰۰۰ مگاوات برای ساختگاه‌های نیروگاه خورشیدی در اختیار قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده عملیات اجرایی این نیروگاه به منصه ظهور برسد. ساختگاه‌ها در استان اصفهان متعدد بوده که یکی از آن‌ها ۶۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد که با مشارکت فولاد مبارکه فردا کلنگ زنی خواهد شد.

نقش با اشاره به تکنولوژی بسیار قدیمی نیروگاه‌هایی که با سوخت مازوت تغذیه می‌شوند، ادامه داد: این سوخت به واقع شهرها را آلوده می‌کند و از طرفی همه کشورها به این سمت رفته‌اند که از انرژی‌های خدادادی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان با اعلام این که این استان فقط یک روز هوای پاک را طی ده ماه گذشته تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: در حوزه زیست محیطی مشکلات بسیاری داریم و هدف گذاری ما حرکت به سمت استفاده از سوخت پاک بوده است.

وی در عین حال تولید ۱۰۰۰ مگاواتی را رقم قابل توجهی برآورد کرد و افزود: این کار با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌گیرد و امیدواریم با زمان بندی سی ماهه، این ۱۰۰۰ مگاوات به شبکه سراسری اصفهان اضافه شود و نیروگاه‌های آلاینده خاموش شوند.

نقش همچنین از برگذاری مناقصه خبر داد و پیش بینی کرد در فاز اول، سی درصد ظرفیت ۱۰۰۰ مگاواتی تا پایان سال آینده در مدار قرار گیرد.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تولید هر مگاوات برق ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد و بخش خصوصی ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha