دیدار رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان با وزیر بهداشت

نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دیدار و مسائل و مشکلات درمانی و بهداشتی شهرستان را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکترعین الهی، وزیر بهداشت از تلاش های وی در بیش از ۱۶ ماه گذشته برای ارتقای سلامت جامعه قدردانی کرد، گفت: عملکرد وزارت بهداشت در این مدت به ویژه در زمینه کنترل کرونا، تقویت واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری و تک رقمی و صفر شدن مرگ و میر روزانه کرونا، درخشان بوده است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت وزیر بهداشت افزود: پوشش رایگان بیمه ای برای ۶ میلیون نفر، اجرای تعرفه پرستاری، راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان نقاط قوت وزارت بهداشت در تعامل با مجلس است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تصریح کرد: همچنین در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده؛ دستگاه های مختلفی وظایفی بر عهده دارند، که هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت، در اجرای این قانون موفقیت نداشته که قدردان مجموعه وزارت بهداشت برای رفع این دغدغه مهم و ملی هستیم.

شهباز حسن پور به موضوعات مطرح شده در این دیدار اشاره و بیان کرد: با توجه به نیازهای شهرستان، تامین اعتبار جهت ایجاد زیر ساخت های لازم برای ساخت پردیس وتبدیل دانشکده به دانشگاه، تامین اعتبار اجرای ۲۹ پروژه بهداشتی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، تامین اعتبار بودجه ۱۴۰۲ دانشکده و تکمیل و تجهیزات آنژیوگرافی بیمارستان ثامن الحجج شهرستان، پرداخت بدهی های دارویی، پیگیری مطالبات از سازمان های بیمه گر از دیگر موارد مهم حوزه بهداشت و درمان سیرجان می باشند.

دکتر سید علی رضوی نسب، رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر بهداشت و نماینده مردم سیرجان و بردسیر پیرامون حوزه درمان شهرستان سیرجان گزارشی ارائه و اظهار کرد: با توجه به خدمات دهی شهرستان سیرجان در حوزه درمانی به سایر شهرستان ها و مناطق اطراف، نیاز به ایجاد یک سری زیر ساخت های لازم، مانند؛ ساخت پردیس دانشکده، ساخت خوابگاه های دانشجویی، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و افزایش رشته های مختلف دانشکده، جذب و تبدیل وضعیت نیروهای شاغل و افرادی که در زمان شیوع کرونا همکاری داشتند می باشد.

در انتها دکتر عین الهی ضمن تشکر از نماینده سیرجان و مسئولین دانشکده علوم پزشکی سیرجان، قول مساعد جهت رفع موانع و دستورات لازم را به معاونین وزارت جهت پیگیری موارد مطرح شده را تا حصول نتیجه صادر کرد.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha