۷۵ درصد پست‌ های سازمانی پزشکی قانونی استان کرمان بلاتصدی است

مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به اینکه این اداره کل در حوزه فضای فیزیکی و نیروی انسانی با چالش‌ هایی روبرو است، گفت: حدود ۷۵ درصد پست‌ های سازمانی پزشکی قانونی استان کرمان بلاتصدی هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ عباس آمیان در نشست شورای قضایی استان کرمان که در محل اداره کل پزشکی قانونی استان برگزار شد،گفت: امکان جذب در پزشکی قانونی به دلیل عدم امکان قانونی افزایش حقوق‌ ها و مزایا وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از پزشکان استقبال لازم برای خدمت در این حوزه را ندارند.

وی با اشاره به اینکه سعی شده تمامی واحدهای پزشکی قانونی خدمات به روز را به مردم ارائه نمایند، تصریح کرد: برخی تجهیزات آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی مستهلک شده و نیاز به بازسازی دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به این مطلب که ۲۵ مرکز ارائه خدمات پزشکی قانونی در استان کرمان فعالیت دارند، اظهار داشت: سعی شده در تمامی شهرستان‌ ها، زمینه تسهیل دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی فراهم شود و در این راستا مرکز پزشکی قانونی در بسیاری از شهرستان‌ ها راه‌ اندازی شده است.

آمیان بر تشکیل یگان حفاظت پزشکی قانونی نیز تاکید کرد و ادامه داد: مراجعان به پزشکی قانونی اغلب داغ دیده و متالم هستند و تلاش می‌ شود که روند ارائه خدمات پزشکی قانونی در شهرستان‌ ها به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته، تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کرمان تمامی خدمات به جز آزمایش DNA در پزشکی قانونی استان کرمان ارائه می‌ شود، یادآور شد: با تامین اعتبارات لازم و خرید تجهیزات آزمایش DNA، زنجیره تمام آزمایشات در پزشکی قانونی استان تکمیل می‌ شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمان؛ ضمن بیان این مطلب که در چند دهه گذشته خدمات پزشکی قانونی حدود پنج خدمت بود؛ اما در حال حاضر بیش از ۴۷ خدمت در پزشکی قانونی ارائه می‌ شود، ادامه داد: تنوع کار پزشکی قانونی در این چند ساله افزایش یافته و متناسب با آن به دستگاه‌ ها و تجهیزات روز نیز نیاز پیدا شده است.

آمیان با اشاره به اینکه خدمات پزشکی قانونی در چهار حوزه تخصصی معاینات، سالن تشریح، کمیسیون‌ ها و آزمایشگاه ارائه می‌ شود، بیان کرد: مجموعا در هر سال بالغ بر ۱۲۰ هزار خدمت از سوی پزشکی قانونی ارائه می‌ شود که حدود ۹۵ درصد این خدمات، در بخش معاینات است.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۹۰ هزار خدمت در بخش معاینات پزشکی قانونی، ۶۰۰ مورد در بخش کمیسیون‌ ها، ۵ هزار پرونده در بخش آزمایشگاه و دو هزار و ۸۰۰ خدمت در سالن تشریح ارائه شده است.

اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha