مسدود شدن ۴۰ راه روستایی بر اثر بارش برف در استان کرمان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان از مسدود شدن ۴۰ راه روستایی به دلیل بارش سنگین برف خبر داد و گفت: ۳۶ راه تا ظهر امروز بصورت کامل بازگشایی شده و ۴ راه دیگر هنوز بسته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمزه روح الامینی با اشاره به بارش برف سنگین در ۲۵ گردنه استان کرمان، گفت: اکثر راه ها به خصوص در شمال کرمان لغزنده است و از مردم می خواهیم احتیاط کنند و از سفرهای غیرضروری جدا پرهیز کنند.

وی گفت: با تلاش صورت گرفته همه راه ها باز است اما کاهش شدید دما موجب لغزنده بودن جاده ها شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: بارش برف ۴۰ راه روستایی را مسدود کرده است؛ که با تلاش راهداران ۳۶ راه بازگشایی و ۴ راه باقیمانده نیز در حال بازگشایی است.

روح الامینی بیان کرد: تمام محورهای روستایی شهرستان هایی مانند بافت و شهداد که از دیشب مسدود شده، بازگشایی شده اند؛ اما هنوز در حوالی تونل سیرچ و برخی مناطق دیگر بارندگی داریم و همین امر موجب شده که بازگشایی برخی راههای روستایی دیرتر انجام شود.

وی با بیان اینکه عمده راهداران نیز در محورهای اصلی و شریانی مستقر شده اند تا مانع از بسته شدن مسیرها شوند تصریح کرد: اکنون با تلاش راهداران تمامی محورهای اصلی و شریانی استان کرمان باز است و تردد بصورت روان در آنها جریان دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان گفت: از هم‌ اکنون تا صبح فردا دمای هوا به شدت کاهش می‌ یابد و احتمال یخ‌ زدگی شدید در محورهای استان وجود دارد؛ لذا رانندگان از سفرهای غیرضرور خودداری و در صورت سفر با سرعت مطمئن حرکت کنند.

حمزه روح‌الامینی درباره وضعیت جاده‌های شمال استان کرمان نیز اظهار کرد: با وجود بارش سنگین در ۲۵ گردنه شمال استان، با توجه به تیغ زنی و نمک پاشی‌ های صورت گرفته همه محورهای اصلی باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی با بیان این مطلب که رانندگان قبل از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ ها مطلع شوند، تاکید کرد: سوخت کافی و لباس گرم همراه خود داشته باشید، امروز یکی از مشکلات، نداشتن سوخت کافی برخی خودروها بود.

اداره کل راهداری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha