اموال مازاد استان را چوب حراج نمی‌زنیم

استاندار زنجان گفت: ما در استان زنجان نیز بنا نیست همه اموال مازاد را چوب حراج بزنیم بلکه برش استانی و دستگاهی خواهیم داشت و از عایدات فروش اموال هر دستگاه در پیشبرد پروژه های همان دستگاه هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی روز یکشنبه(۹ بهمن ماه)‌ در جلسه شورای اداری استان ضمن تبریک حلول ماه رجب و ایام دهه فجر، با بیان اینکه استان از لحاظ اعتباری، استان موسعی نیست و دستمان در انواع و اقسام جهات مربوط به اعتبارات باز نبوده است اظهارکرد: در هر صورتی باید تلاش‌های بیشتری در گذشته می‌شد تا بودجه‌های عمومی بیشتری برای توسعه استان در اختیار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون از چند جهت در حال تلاش هستیم و در جاهایی نیز به صورت نسبی موفقیت‌هایی حاصل شده است افزود: اولین اتفاق مربوط به افزایش سهم استان از بودجه عمومی کشور است.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه بارها و بارها اعلام شده است که با توجه به اینکه نسبت در آمد استان به نسبت استانهای دیگر بالا است و انتظار داریم که به همان نسبت از اعتبارات عمومی منتفع شویم بیان کرد: چرا که ما به هر دلیل درآمد بیشتری داریم و از لحاظ درآمد تقریبا نزدیک به استان قزوین هستیم،با این حال امسال با توجه به فشارهایی که استانداران وارد کردند،افزایشی را در بودجه‌های عمومی ایجاد شد.

پیش بینی افزایش ۵۵ درصدی بودجه عمرانی و تملک دارایی استان زنجان در بودجه ۱۴۰۲

افشارچی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی و تملک و دارایی استان در سال آینده ۵۵ درصد(طبق نسخه اولیه برنامه بودجه) افزایش داشته است افزود: در سال گذشته این بودجه ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده‌ است ، اما معمولا همه بودجه عمرانی به استانها اختصاص نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد از مزیت های نسبی استان از دیگر رویکردهای افزایش بودجه استان است خاطر نشان کرد: در این راستا برای سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتبار از محل فروش پسماند روی برای استان در نظر گرفته شد.

این مسئول با اشاره به مولد سازی دارایی های مازاد دولتی اظهار کرد: مولدسازی سالهاست که وجود دارد ولی به آن درجه‌ای که باید بتواند کمک کننده باشد نبوده است که طی سال گذشته فروش اموال مازاد استان نزدیک ۵۰ میلیارد بود که عدد قابل توجهی نیست.

افشارچی با اشاره به اینکه به دلیل اینکه در گذشته موضوع مولد سازی به پتانسیل حداکثری خود نرسید ناشی از ترس مدیران و ترس از ورود دستگاه های نظارتی بود افزود: خوشبختانه طبق استجازه‌ای رهبری در این خصوص اختیاراتی که به هیأت هفت نفره داده شده است تا حرکت های خوبی در این حوزه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ما در استان زنجان نیز بنا نیست همه اموال مازاد را چوب حراج بزنیم بلکه برش استانی و دستگاهی خواهیم داشت بیان کرد: در این راستا طبق تفاهم نامه بین دستگاهی تا آنجایی که ممکن است ارزش افزوده را بالا ببریم و از عایدات فروش اموال هر دستگاه در پیشبرد پروژه های همان دستگاه هزینه می‌کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه از محل مولدسازی باید برش دستگاهی، تعیین سقف مورد نظر، تهاتر و مستند سازی انجام شود افزود: در استان زنجان سعی خواهیم کرد تمام کارهایی که در این حوزه مولد سازی صورت می‌گیرد مستند سازی دقیق را انجام دهیم.

افشارچی در ادامه با بیان اینکه بنده به دنبال داشبورد مدیریتی برای استان هستم و با دستگاه ها ی اجرایی در این خصوص مکاتبات لازم صورت گرفته است خاطرنشان کرد: این داده ها برای ما مهم است چرا که می‌توان با این اطلاعات داده های دستگاهی برای حرکت استان اقداماتی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه نبود داده و ترس از ارائه داده مشکل کشور است بیان کرد: در این راستا برخی از دستگاه ها پای کار بودند و برخی نیز همکاری لازم را نکردند، که اگر هرچقدر در این حوزه کمک شود ارزیابی دستگاه بالاتر خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت این اقدام بیان کرد: یکی از نکات مهم و مثبت دولت سیزدهم حکمرانی داده محور است که امیدوام استان زنجان برای اولین بار در حمکرانی داده محور بتواند مثبت عمل کند و بتوانیم در کشور پیشرو باشیم که در ایام الله دهه فجر رونمایی می‌شود.


انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha