باقری مقدم: ۶۸۰ نخبه عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌ها شدند

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون نزدیک ۶۸۰ نفر از نخبگان داخلی و خارج از کشور به جمع اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور پیوستند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر ناصر باقری مقدم قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان درمورد این خبر که ۴۵۰ نخبه عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌ها شدند گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون نزدیک ۶۸۰ نفر از نخبگان داخلی و خارج از کشور به جمع اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور پیوستند.

وی با بیان این مطلب که آمار جذب ۴۵۰ نخبه به هیئت‌علمی دانشگاه‌ها مربوط به دو سه سال اخیر است افزود: جمع کلی نخبگانی که جذب دانشگاه‌ها شدند ۶۸۰ نفر است که ۵۸۰ نفر از آن‌ها عضو هیئت‌علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، ۷۹ نفر عضو هیئت‌علمی وزارت بهداشت و درمان کشور و ۲۱ نفر هم عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: ۲۷۵ نفر از این نخبگان، ایرانیانی بودند که از خارج کشور برگشتند و عضو هیئت‌علمی شدند و ۴۰۵ نفر هم از نخبگان داخلی بودند که به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور پیوستند.

باقری مقدم دررابطه‌با روند جذب نخبگان به دانشگاه‌ها گفت: نخبگان علاقه‌مند می‌توانند در سامانه بنیاد ملی نخبگان ثبت‌نام و مدارک و سوابق و مستندات علمی خود را بارگذاری کنند، این افراد بر اساس ارزیابی توسط کارگروه‌های مشخص شده به دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور معرفی می‌شوند و در نهایت هم جذب هیئت‌علمی دانشگاه‌ها خواهند شد.

وی در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو افزود: این نخبگان به‌محض اینکه وارد دانشگاه‌ها می‌شوند پژوهانه‌ای را از سمت ما شامل تجهیزات آزمایشگاهی و زیرساخت‌های تحقیقاتی دریافت می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های علمی خود را انجام دهند ضمن اینکه در تلاشیم مشکل مسکن اعضای هیئت‌علمی نخبه را حل‌وفصل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha