نجات ۹۲ شهروند کرمانی توسط آتش نشانان در دی‌ ماه سالجاری

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در دی‌ ماه سالجاری، آتش‌ نشانان کرمانی در ٣٢٩ عملیات، ٩٢ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی، گفت: در این مدت، ١١٧ عملیات اطفای حریق و ۲۱۲ عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌ دلیل بی‌ احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شد.

وی ادامه داد: از مجموع ١١٧ حادثه آتش‌ سوزی در ماه گذشته، ۵۵ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٢١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٨ مورد مربوط به مراکز تجاری، ٩ مورد مربوط به جنگل و درختان، دو مورد مربوط به حریق مراکز صنعتی و انبارها، و یک مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، تصریح کرد: از مجموع ٢١٢ عملیات امداد و نجات در مدت یاد شده، ٢٧ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۶٨ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ١٨ مورد چیدن حلقه و قفل، ٢١ مورد امداد آسانسور، ۵ مورد امداد تصادفات خودرویی، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی خاطرنشان کرد: در مجموع این عملیات‌ ها، ٩٢ نفر از شهروندان نجات یافتند و ١٢ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند.

وی، از ارائه آموزش‌ های پیشگیری و آتش‌ نشانی به ٢۴۴٠ نفر از شهروندان و دانش‌ آموزان توسط کارشناسان سازمان آتش‌ نشانی در دی ماه، خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده، ١۵٠ مورد، مشاوره ایمنی و ٣۶۴ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان انجام شده است.

شهرداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha