افتتاح بیش از یک هزار طرح  در دهه فجر ۱۴۰۱ در استان کرمان

استاندار کرمان از آماده افتتاح بودن بیش از یک هزار طرح با اعتباری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در استان کرمان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای اداری استان کرمان با تبریک ایام‌ الله دهه فجر، گفت: در چهل و چهار سال عمر انقلاب اسلامی، همواره دشمن شرارت کرده و از طرف دیگر استقامت مردم نیز بیشتر شده است، دشمن امروزه دشمنی خود را از حد گذرانده است، اما به لطف خدا نتوانسته به خواسته خود برسد.


وی با بیان این مطلب که تلاش دشمن برای تحریم سپاه، ناشی از موفقیت انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران بوده است، افزود: یک وجهه جهاد تبیین، ارائه دستاوردها و خدمات انقلاب است، لذا این خدمات باید حتما به صورت امیدوارکننده بیان شود.


استاندار کرمان با اشاره به اینکه مسئولان استان باید با نگاه امیدآفرینی با مردم صحبت کنند، اظهار داشت: دهه فجر امسال باید ایام پرنشاطی باشد و خدمات به شکل خوب و هنرمندانه بیان شود.


فداکار؛ بر سرکشی از خانواده‌ های شهدا توسط مسئولان تاکید و بیان کرد: طرح های عمرانی در این ایام افتتاح می‌ شود که باید به خوبی انعکاس پیدا کند.


وی به افتتاح بیش از یک هزار طرح با بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان کرمان طی دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان نیز یک کار ارزشمند است؛ که در دهه فجر انجام می‌ گیرد.


استاندار کرمان، با بیان اینکه در زمینه علمی کارهای ارزشمندی در کشور انجام شده است که در سطح دنیا بی‌ نظیر و کم‌ نظیر است، افزود: در حوزه دفاعی و پزشکی نیز در دنیا حرف برای گفتن داریم.


فداکار با بیان این مطلب که نرخ بیکاری کشور در دولت سیزدهم به شدت کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: آمار اشتغال نیز در دولت نسبت به سال‌ های قبل افزایش پیدا کرده است، همچنین ۳ و نیم درصد نرخ رشد است که آمار خوبی است چرا که در سال‌ های گذشته این آمار صفر یا منفی بوده است.


وی با اشاره به اینکه نرخ تورم نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: ۱۸ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی در سال گذشته بوده است، اما امسال به ۱۴ میلیارد دلار رسیده که این آمار نیز قابل توجه بوده و باید به اطلاع مردم برسد.


استاندار کرمان ابراز داشت: آبرسانی در جنوب و در سطح استان بر اساس جلسه‌ ای که با وزیر نیرو برگزار شد، مسائل بررسی و انشاءالله موضوع آب شرب در حال حل شدن است.


فداکاربا بیان این مطلب که بالای ۹۲ درصد در حوزه آب کشاورزی در سطح استان مصرف داریم، افزود: در حوزه کشاورزی چنانچه ۱۰ درصد صرفه‌ جویی آب داشته باشیم، بسیاری از مشکلات آبی حل می‌ شود.


وی با تاکید بر اطلاع‌ رسانی مناسب از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بحث خدمت‌ رسانی بسیار مهم است، مردم همیشه در صحنه دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌ اند، لذا مسئولان باید به درستی وظیفه خود را انجام دهند.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha