فاز اول پدیده شیمی غرب زنجان افتتاح شد/ تحول شگرفی در درآمد ارزی استان

مدیرعامل شرکت پدیده شیمی غرب زنجان با بیان اینکه این مجموعه در چهار فاز در حال احداث است گفت: فاز اول و دوم این مجموعه با سرمایه گذاری۳ هزار میلیارد ریال به صورت ریالی و پنج میلیون دلار به صورت ارزی احداث شده است که امیدواریم با راه اندازی کلیه فاز های این مجموعه صنعتی تغییر شگرفی در درآمد ارزی استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان‌، بابک باباجان زاده روز چهارشنبه در آئین افتتاحیه فاز اول سایت تولیدی شرکت پدیده شیمی غرب در اولین روز از دهه فجر ۴۴ با بیان اینکه پروژه سولفوناسیون شرکت پدیده شیمی غرب زنجان در چهار فاز تولیدی در حال احداث است اظهار کرد: این مجوعه با ظرفیت کل ۱۲ تن در ساعت و جمعا با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال در زمینه تولید مواد اولیه صنایع شوینده، فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه در چهار فاز در زمینی به مساحت ۳۳ هزار و ۲۵۰ متر مربع شهرک صنعتی نوآوران زنجان است خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری فازهای ۱ و ۲ حدود ۳ هزار میلیارد ریال به صورت ریالی و پنج میلیون دلار به صورت ارزی می باشد.

مدیرعامل شرکت پدیده شیمی غرب زنجان تصریح کرد؛ عملیات ساخت ابنیه سالن های تولیدی و انبار مربوط به فاز های ۱ و ۲ مجموعه، از ۱۵ مهر سال ۹۹ با مشارکت شرکت پدیده پایدار صنعت ساختمان آغاز شده است.

باباجان زاده خاطرنشان کرد: تأمین و ساخت تجهیزات و ماشین آلات فاز یک با مشارکت پیمانکاران ایرانی مستقر در استان زنجان از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز به کار نموده و از مهرماه سال ۱۴۰۱ بهره برداری از فاز یک آغاز گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین تأمین تجهیزات و ماشین آلات فاز دو نیز با مشارکت پیمانکار چینی از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد و کلیه ماشین آلات آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ از گمرک زنجان ترخیص و به داخل سایت پروژه منتقل شده است و عملیات نصب این تجهیزات از ابتدای سال ۱۴۰۲ در برنامه مجموعه می باشد.

این مسئول افزود: با توجه به حجم بالای صادرات محصولات این شرکت امید است با راه اندازی کلیه فاز های این مجموعه صنعتی تغییر شگرفی در درآمد ارزی استان ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha