افزایش بازه زمانی معافیت تحصیلی از ۶ ماه به یک سال

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش بازه زمانی معافیت تحصیلی مقطع دیپلم از ۶ ماه به یک سال یک بار دیگر بر ممنوعیت بکارگیری مشمولان غایب از سوی تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی و کارگاه ها و مراکز خصوصی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمد مقصودی گفت: برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، مستند به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در بند ۱۵ ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی اصلاحاتی صورت گرفته است.

وی افزود: در این رابطه مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم یا همان پایه دوازدهم می شوند، از تاریخ مشمولیت یک سال مهلت معرفی دارند و در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی صدور معافیت تحصیلی برای آنان بلامانع است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش بازه زمانی معافیت تحصیلی مقطع دیپلم ، تصریح کرد: قبلا این مهلت ۶ ماهه بوده است، اما هم اکنون تا یک سال تعیین شده است.

سرهنگ مقصودی همچنین از ممنوعیت بکارگیری مشمولان غایب از سوی تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی و کارگاه ها و مراکز خصوصی خبر داد و تاکید کرد: هیچ یک از مراکز دولتی و غیر دولتی و حتی خصوصی مجاز به بکارگیری مشمولان غایب نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده اینگونه موارد برای آنان جریمه ای معادل هزینه خدمت یک سرباز و در صورت تکرار بکارگیری مشمولان، جریمه ای معادل هزینه دو و سه سرباز اعمال خواهد شد.

پلیس کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha