تکمیل طرح آبرسانی به چهار شهرستان شرقی استان کرمان تا پایان سال

استاندار کرمان با بیان اینکه برای توسعه استان به آب نیاز داریم، گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده آب بخش صنعت و شرب حل می‌ شود، همچنین طرح آبرسانی به چهار شهرستان شرقی استان تا پایان سال انجام می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشئت خبری استاندار کرمان، بعد از ظهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه به مناسبت ایام الله دهه فجر و تبیین دستاوردهای دولت مردمی برگزار شد.

محمدمهدی فداکار در این نشست، به طرح دولت در حذف ارز ترجیحی اشاره و اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی در کشور اتفاق مهمی بود، که بر این مبنا دولت از بانک مرکزی استقراض نکند و خوشبختانه محقق شد،همچنین طرح دادیار، طرحی بود که در راستای کمک به مردم و جلوگیری از قاچاق انجام شد.

افتتاح تالار مرکزی کرمان

وی بیان کرد: تالار مرکزی کرمان که یک ظرفیت بسیار خوبی برای استان است، پس از چند سال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه فجر امسال افتتاح می‌ گردد.

افتتاح ۲ نیروگاه و ۴۰۰ کلاس درس

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه دو نیروگاه در سطح استان آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش حدود ۴۰۰ کلاس در استان افتتاح می‌ شود، همچنین در حوزه گازرسانی سال آینده از میانگین کشوری فراتر خواهیم رفت.

طرح آبرسانی به ۴ شهرستان شرقی استان تکمیل می شود

فداکار با بیان این مطلب که بیش از یک هزار طرح با اعتباری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در دهه فجر در استان کرمان افتتاح می‌ شود، افزود: استان کرمان برای توسعه نیازمند آب است، لذا براساس پیگیری‌های انجام شده آب بخش صنعت و شرب حل می‌ شود، همچنین طرح آبرسانی به چهار شهر شرقی استان تا پایان سال انجام می‌ شود.

کلنگ‌ زنی طرح انتقال آب شرب از سد جیرفت به شهرستان‌ های جیرفت و عنبرآباد

وی با اشاره به کلنگ‌ زنی طرح انتقال آب شرب از سد جیرفت به شهرستان‌ های جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: از خط ۲۰۰ میلیون متر مکعبی آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد ۵۰ میلیون متر مکعب به صنایع استان کرمان اختصاص داده شده و از خط دوم آبرسانی همین طرح نیز مجدداً ۱۰۰ میلیون متر مکعب برای آبرسانی به کرمان است.

جابه جایی مدیران یک اصل نیست

استاندار کرمان در بحث تغییر مدیریتی گفت: جابجایی مدیران اتفاق خواهد افتاد، اما جابجایی یک اصل نیست.

افزایش مصرف سوخت در استان کرمان نسبت به سال گذشته

استاندار کرمان، در مورد سوخت و قاچاق آن عنوان کرد: قاچاق یک معضل شده است، مصرف سوخت استان نسبت به سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر روزانه یک میلیون لیتر در استان قاچاق می‌ شود.

فداکار با بیان این مطلب که سهمیه گاز در جنوب کرمان ۲ هزار تن بوده است و الان بیش از ۳ هزار تن این سهمیه افزایش پیدا کرده است، گفت: اما این سهمیه جوابگو نیست، زیرا بیشتر این سیلندرهای گاز به خانه‌ ها و گلخانه هایی می‌ رود که گازکشی نکرده‌ اند.

انتقال تمام حساب های بانکی شرکت های بزرگ به استان

وی، گفت: تمام حساب‌ های بانکی شرکت‌ های بزرگ به استان منتقل شده است، از طرف دیگر در بحث شهرداری‌ ها طبق قانون دولت نمی‌ تواند به آنها کمک کند، اما در بحث ارزش افزوده به آنها مساعدت می‌ شود.

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه انتقاد به دولت حق هر شهروند است، ابراز داشت: بالاترین نقطه ارز در دولت قبل ۳۳ هزار تومان بوده، اما الان ۴۳ هزار تومان شده است، تورم در دولت قبل ۶۰ درصد بوده است اما در حال حاضر ۴۰ درصد است.

فداکار، اذعان داشت: اثر افزایش قیمت کالاها در جامعه غیرقابل انکار است، در سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی داشته ایم، اما امسال به ۱۴ میلیارد دلار رسیده که آمار خوبی است، ضمن اینکه تراز تجاری کشور مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه راه اصلاح مسائل اقتصادی ورود بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: دهیاری ها از نظر اعتباری وضعیت خوبی دارند، که می‌ توانند از این ظرفیت در سطح روستا استفاده کنند.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha