ستاد توسعه زیست فناوری از درمان ناباروری حمایت می‌کند

کارشناس دارو و اقلام سلامت محور گروه تولید ستاد توسعه زیست فناوری گفت: ستاد طبق قانون «جوانی جمعیت»، باید بخشی از بودجه خود را برای توسعه فناوری‌های مرتبط با درمان ناباروری هزینه کند و طرح‌های این حوزه را مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر عرفان شهبازی گفت: پیرو مخاطرات پیری جمعیت برای کشور و هشدارهای مکرر کارشناسان این حوزه، قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از ابتدای امسال برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: ماده ۳۹ و ۴۰ این قانون که به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص دارد برای هر یک از نهادهای زیرمجموعه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری یک سری وظایف را تعیین کرده است.

شهبازی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگوبا بیان اینکه ستاد توسعه زیست فناوری طبق این قانون، موظف است بخشی از بودجه خود را برای توسعه فناوری‌های مرتبط با درمان ناباروری هزینه کند و طرح‌های این حوزه را مورد حمایت قرار دهد اظهار کرد: ما از مهر امسال در سه محور (داروها و فرآورده‌ها و روش‌های نوین درمان ناباروری، تجهیزات مصرفی و کیفیت افزایی خدمات و محصولات حوزه ناباروری) فراخوان دادیم.

کارشناس دارو و اقلام سلامت محور گروه تولید ستاد توسعه زیست فناوری گفت: حمایت‌های ستاد در زمینه سلول درمانی، استفاده از فناوری‌های میکروسکوپی و تست‌های ژنتیک پیش از کاشت جنین و بقیه فناوری‌های درمان ناباروری است ضمن اینکه ستاد علاوه بر منابع مالی خود، از صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های بورسی نیز می‌تواند کمک بگیرد.

وی درمورد مزایای اعتبار مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: اگر شرکتی محصول دانش بنیان تولید کند بخشی از سود و یا سرمایه شرکت به عنوان مالیات محسوب می‌شود و بنابراین سود آن مجدداً در چرخه تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha