درمان بیماری‌ها با سلول بنیادی؛ مهم ترین دستاورد پژوهشگاه رویان

رئیس مرکز تحقیقات سلامت متابولیک پژوهشگاه رویان گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای این پژوهشگاه ورود به حوزه علمی سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هایی است که در آن سلول‌ها تخریب می‌شوند مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و کبدی.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر یاسر تهمتنی رئیس مرکز تحقیقات سلامت متابولیک پژوهشگاه اظهارکرد: یکی از با اهمیت ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان، ورود به عرصه درمان ناباروری است بطوریکه اولین کیس‌های درمان ناباروری در سال ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ انجام شد.

وی افزود: یکی دیگر از مهم ترین دستاوردهای این پژوهشگاه ورود به حوزه علمی سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌هایی است که در آن سلول‌ها تخریب می‌شوند مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و کبدی.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت متابولیک پژوهشگاه رویان گفت: اولین کارآزمایی‌های بالینی برای درمان بیماری‌ها با سلول‌های بنیادی در کشور رقم خورد که البته امروز هم با مقیاس جدید برای درمان بیماری‌های جدید ادامه دارد.

تهمتنی عمده ترین دستاورد و ظرفیت موجود در پژوهشگاه رویان را منابع انسانی تربیت شده با دانش بومی ذکر کرد و افزود: منابع انسانی ارزنده ترین ظرفیت است چون می‌تواند دغدغه جامعه را تشخیص دهد و به سمت رمزگشایی این دغدغه‌ها حرکت کند و بعد از آن هم تجهیزات ادوات و ساختارهای مختلف برای انجام کارهای درمانی قرار می‌گیرند.

وی در برنامه «رویداد» رادیو گفت وگو با بیان اینکه سرعت رشد و سرعت سرمایه گذاری در حوزه دانش بسیار بالاست گفت: موفقیت‌های پژوهشگاه در حوزه درمان ناباروری و سلول درمانی حاصل همین رویکرد و همین حرکت است اما سرمایه گذاری‌ها باید از تمامی منابع جذب پزشکی بازساختی و وارد فازهای جدید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha