افتتاح ۵۰ مدرسه شامل ۴۰۸ کلاس درس در استان کرمان

همزمان با ایام الله دهه فجر، آیین افتتاحیه ۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس درس به صورت همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در استان کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آئین افتتاحیه یکهزار و ۱۰۰ طرح آموزشی با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش از طریق ویدئو کنفرانس با سراسر کشور به مناسبت دهه فجر برگزار شد.

رئیس جمهور با حضور در مدرسه خیرساز دکتر رضا گل‌نراقی منطقه فشافویه شهرستان ری، از طریق ارتباط تصویری، به طور همزمان ۱۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵ هزار کلاس درس را در ۳۱ استان کشور افتتاح کرد.

افتتاح ۵۰ مدرسه شامل ۴۰۸ کلاس درس در استان کرمان

این آئین نیز در استان کرمان با حضور رضا هدایتی مدیر کل نوسازی مدارس، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، علی بیگ‌ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و سایر مسئولین در محل مدرسه ۶ کلاسه صنایع مس شهید باهنر واقع در شهر راین برگزار شد.

همزمان با افتتاحیه این مدرسه، ۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس آموزشی در استان کرمان نیز به صورت نمادین افتتاح شد.

مدرسه سازی، سرمایه گذاری برای توسعه کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در این مراسم که صبح پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه در شهر راین برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه‌ سازی و صرف بودجه در آموزش و پرورش هزینه نیست، گفت: مدرسه‌ سازی، سرمایه‌ گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است.

علی بیگ زاده، با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز در قبل از انقلاب ۱٫۲ متر بوده است، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به ۵٫۲ متر رسیده است، که این مهم نشان عدالت آموزشی ایجاد شده در کشور دارد.

وی، با بیان اینکه قطار توسعه کشور در طول این ۴۴ سال شتابان در حال حرکت است، خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان گفت: پیشرفت کشور در حوزه‌ های پزشکی و علمی قابل توجه است.

بیگ‌ زاده با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ مدرسه در قالب ۴۰۸ کلاس درس در استان گفت: امروز ۱۱۰۰ طرح آموزشی در سطح کشور با دستور رئیس جمهور به بهره‌ برداری رسید، که حدود ۱۰ درصد این طرح های آموزشی متعلق به استان کرمان است.

اضافه شدن ۵۰ مدرسه به سرانه فضای آموزشی استان کرمان

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین و تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: به یاری خداوند متعال، در دهه‌ی مبارک فجر ۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان کرمان افزوده خواهد شد.

رضا هدایتی افزود: از همکارانم در مجموعه نوسازی مدارس و همچنین از پیمانکار محترم این طرح آموزشی به دلیل تلاش‌ های شبانه‌ روزی و خالصانه‌ای که انجام دادند، تشکر و قدردانی می‌ کنم.

وی با اشاره به تکمیل طرح های نیمه‌ تمام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: عملیات احداث این مدرسه در سال ۹۲ آغاز شده بود و سرانجام در سال ۱۴۰۱ در دولت مردمی آیت‌ الله رئیسی به بهره‌ برداری رسید.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان، تصریح کرد: این مدرسه با اعتباری بالغ بر شش و نیم میلیارد تومان با ۹ فضای آموزشی و کارگاهی برای مقطع متوسطه احداث شده است،همچنین بحث آسفالت این مدرسه از محل اعتبارات قیر رایگان استان انجام شده است.

هدایتی ابراز داشت: مدرسه ۹ کلاسه صنایع مس شهید باهنر راین با ۸۱۸ مترمربع زیربنای آموزشی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و حصاری به طول ۳۲۰ متر با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با مشارکت صنایع مس شهید باهنر و اتاق بازرگانی کرمان احداث شده است.

برنامه ریزی در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی مهمترین هدف آموزش و پرورش کرمان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در استان، قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز کمتر از یک‌ متر بوده، گفت: در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در استان کرمان به ازای هر دانش آموز به ۴.۹۸ متر رسیده است.

رضا رضایی، بیان کرد: خوشبختانه به همت خیرین و نهادهای دولتی و غیر دولتی نهضت مدرسه سازی در استان کرمان شکل گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد و موفقیت های مختلف در آموزش و پرورش استان در یک سال اخیر، عنوان کرد: برنامه ریزی در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرا و نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان، تاکید کزد: این اقدام وزارت آموزش و پرورش که باید از سال ۱۳۹۰ انجام می شد، نقش موثری در ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارد.

رضایی؛ اعزام حدود ۴۰۰۰ دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور خوزستان را یکی دیگر از اقدامات مهم آموزش و پرورش در شرایط کنونی دانست و گفت: با همکاری استانداری و بنگاه های اقتصادی و معادن استان کرمان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردو های راهیان نور در سطح کشور پیشرو است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در زمینه تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان از برگزاری مسابقات فوتبال چمنی ویژه دانش آموزان استان بعد از ۱۷ سال خبر داد.

توسعه زیرساخت های آموزشی از مهم ترین اهداف پویش «کرمان دانا»

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در این آیین با بیان اینکه توسعه زیرساخت آموزشی، مهارت‌ آموزی به دانش‌آموزان و توسعه شرکت‌ های دانش‌ بنیان و توسعه دانش مدیریت از مهمترین اهداف پویش کرمان دانا است، اظهار داشت: آموزش و پرورش زیر ساخت اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری است و نقش موثری در تربیت نسلی متعهد و کارآمد برای آینده کشور دارد.

سید مهدی طبیب زاده؛ مهارت آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌ آموزان را در مدارس ضروری دانست و بر مهارت‌ آموزی به دانش‌ آموزان تاکید و اظهار کرد: اتاق بازرگانی کرمان آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را در زمینه مهارت‌آموزی دارد و از برنامه‌ های مهارت‌ آموزی مدارس استقبال می‌ کند.

وی؛ از انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی کرمان با آموزش و پرورش جهت ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان، گفت: خوشبختانه به همت بنگاه‌ های اقتصادی و معادن استان تاکنون ۱۳ مدرسه از این مدارس به بهره‌ برداری رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، با اشاره به سرانه پایین میانگین سرانه فضای آموزشی استان نسبت به میانگین کشوری، خاطرنشان کرد: توسعه فضا و زیر ساخت‌ های آموزشی از مهمترین اهداف پویش کرمان دانا است و مهارت آموزی به دانش‌ آموزان، توسعه شرکت‌ های دانش بنیان و توسعه دانش مدیریت از دیگر اهداف پویش کرمان دانا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha