افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

طی سفر استاندار کرمان به شهرستان رفسنجان به مناسبت ایام‌ الله دهه فجر، عملیات بهره‌ برداری از چند طرح عمرانی، و نیز کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی تعدادی طرح دیگر نیز با ارزش ۷ هزار میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح پنجشنبه ۱۳ بهمن و در دومین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های دهه فجر به رفسنجان سفر ‌کرد.

وی با همراهی موسوی معاون عمرانی استاندار، جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه رفسنجان در بدو ورود به این شهر، با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

آغاز عملیات اجرایی دهکده ورزشی بلوار خلیج فارس

با حضور استاندار کرمان، معاون عمرانی استاندار، فرماندار و مسئولان شهرستان رفسنجان، کلنگ دهکده ورزشی بلوار خلیج فارس به زمین زده شد.

این طرح به متراژ ۱۲ هکتار، دارای دو فاز یک و دو است که در مجموع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث می‌ شود.

فاز اول این دهکده ورزشی در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌ برداری می‌ رسد و فاز دوم آن هم در سال ۱۴۰۳ با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان افتتاح می‌ شود.

در این دهکده، زیرساخت‌ های ورزشی اعم از ورزش اسب‌ سواری و سالن‌ های رزمی ایجاد می‌ شود.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

مهمانشهر رفسنجان کلنگ‌ زنی شد

این طرح در راستای جابجایی مهمانشهر رفسنجان به وسعت ۹۰ هکتار و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در محل جاده کمربندی یزد _کرمان احداث می‌ شود.

در این طرح هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی احداث می‌شود، که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است که از سوی شهرداری تامین می‌ شود.

مجید کهنوجی، شهردار رفسنجان گفت: ساماندهی از این‌جا آغاز می‌ شود که با احداث مهمان‌ شهر جدید، اتباع به مکان جدید منتقل شوند، ضمن اینکه دولت با راه‌ اندازی اطلس شناسایی اتباع، کسانی را که دارای مجوز نیستند، شناسایی می‌ کند.

این طرح قرار است ۲ ساله ساخته شود.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

افتتاح تله متری آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان

سامانه تله متری شهرستان رفسنجان که یک سامانه کنترلی شبکه توزیع آب است، با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، موسوی معاون عمرانی استاندار، جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان، گفت: ۷۸ میلیارد تومان طرح به‌مناسبت دهه مبارک فجر از سوی شرکت آبفا شهرستان افتتاح می‌ شود.

حسین چرخ انداز ادامه داد: این طرح‌ ها شامل تله‌ متری شهر رفسنجان، ۱۱ حلقه چاه و ۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب هستند.

وی با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی در دستور کار شرکت آبفا استان است که با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و شهرستان در حال اجراست، تصریح کرد: در این طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستا انجام می‌ شو و لوله‌ گذاری به‌ طول ۶۲۰ کیلومتر خطوط انتقال سه مجتمع حومه غربی، حومه شرقی و نوق را شامل می‌ شود و ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح بوده که ۷۹ هزار نفر از مزایای آن بهره‌ مند خواهند شد.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

گذر انقلاب و پارک بانوان رفسنجان افتتاح شد

گذر انقلاب رفسنجان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و مساحت ۶ هزار مترمربع به بهره‌ برداری رسید.

پارک بانوان ۲ رفسنجان نیز با مساحت یک هکتار و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با حضور استاندار کرمان، معاون عمرانی استاندار و مسئولان محلی افتتاح گردید.

آیین افتتاح بوستان بانوان شماره ۲ با حضور فداکار استاندار کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان با نامگذاری شهیده سلامت زهرا حسن رمضانی و به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌ برداری رسید.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

بازدید استاندار کرمان از طرح های در حال احداث رفسنجان

استاندار کرمان در ادامه سفر یک روزه به رفسنجان از طرح تصفیه خانه آب در حال احداث این شهرستان بازدید کرد.

هدف این طرح، تصفیه آب شرب شهر رفسنجان است که مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده و توسط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حال اجراست.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

بازدید از کمپ ورزشی مس سرچشمه

این کمپ به مساحت ۱۸ هکتار شامل بخش‌ های مختلف همچون سالن‌ های ورزشی و زمین‌ های چمن است، که می‌ تواند میزبان تیم‌ های مختلف فوتبال باشد.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

بازدید از بیمارستان در حال احداث تسکین رفسنجان

محمدمهدی فداکار در حاشیه این بازدید گفت: در صورت نیاز برای پیشبرد بهتر طرح، می‌توان جلساتی را با حضور ادارات مربوطه استان تشکیل و موانع و مشکلات را در اسرع وقت برطرف کرد.

وی ادامه داد: چنانچه این طرح، دانش‌ بنیان شود، در بحث تامین مالی و سایر حمایت‌ها اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

علی قائم‌ پناه مدیر عاملطرح درمانی بیمارستان تسکین امروز در حاشیه بازدید استاندار کرمان از روند احداث این بیمارستان اظهار کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با زیربنای ۵ هکتار در حال احداث بوده و ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی موقعیت دسترسی این بیمارستان به‌ لحاظ قرار گرفتن در مسیر فرودگاه و کمربندی را خوب دانست و افزود: ۶۵ درصد سهامداران این بیمارستان خانواده نظری هستند و ۲۰ درصد سهامدار شرکت مس و ۱۵ درصد نیز پزشکان متخصص و فوق‌ تخصص سهامدارند.

افتتاح و کلنگ زنی ۷ هزار میلیارد طرح در شهرستان رفسنجان

گفتنی است: این بیمارستان به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با اعتبار ۴۰ میلیون دلار با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد براساس پیش‌ بینی‌ ها پس از ۴ سال به بهره‌ برداری خواهد رسید.

بیمارستان تسکین رفسنجان دارای ۱۵۰ تخت است که با افتتاح ان برای یک هزار نفر اشتغالزایی می‌ کند.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha