لغزندگی و مه آلود بودن محورهای منتهی به جیرفت، گردنه های ساردوئیه و جبالبارز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: در حال حاضر کلیه محورهای جنوب استان کرمان باز می باشد، اما محورهای منتهی به جیرفت، گردنه های ساردوئیه و جبالبارز به صورت لغزنده و مه آلود است و رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی با اشاره به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌ های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان و گزارش‌ های گشت‌ های راهداری، گفت: در حال حاضر شاهد کاهش دید بعلت مه گرفتگی در محورهای ارتباطی کهنوج به جیرفت در محدوده پل بهادرآباد، محورهای جیرفت_ساردوئیه و جیرفت _جبالبارز_تونل اسفند در جنوب کرمان هستیم.

وی از حضور گشت‌ های راهداری در محورهای جنوب کرمان خبر داد و افزود: دستگاه‌ های راهداری، در راهدارخانه ها و شهرستای حوزه سرزمینی اداره کل بصورت آماده باش در آمده اند، تادر صورت نیاز به عملیات راهداری اقدامات اولیه را انجام دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب کرمان، تصریح کرد: با توجه به نوع بارش تا این لحظه کلیه محورهای ارتباطی جنوب کرمان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

محمودی تاکید کرد: بارش باران در ساعات اولیه در جاده‌ ها خطر بیشتری برای رانندگانی که جوانب احتیاط را رعایت نمی‌ کنند، دارد، زیرا سرعت غیرمجاز و در نتیجه استفاده از ترمزهای ناگهانی سبب بروز تصادفات بیشتری در این فاصله زمانی خواهد شد.

وی؛ به تردد کامیون های حامل بار در گردنه‌های محور جیرفت - جبالبارز - کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: از رانندگان وسائل نقلیه سنگین می‌ خواهیم با توجه به بارش باران و احتمال کاهش بیشتر دید در مناطق کوهستانی تا ساعاتی دیگر از گرفتن سبقت غیر مجاز در این شرایط پرهیز کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان اظهار کرد: رانندگانی که قصد تردد از دو گردنه جبالبارز و سربیژن را دارند، جوانب احتیاط را رعایت و تمهیدات لازم اولیه را بیاندیشند.

محمودی در پایان از مردم و رانندگان درخواست کرد: در زمان بارندگی هر گونه مواردی همچون مه گرفتگی در جاده و وجود هر گونه شیء در جاده را که سبب به خطر افتادن جان مسافران و رانندگان می‌ شود، را به همکاران ما در مجموعه مرکز مدیریت راه‌ ها و شماره ۱۴۱ اطلاع دهند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha