تولید پرمنگنات پتاسیم در استان زنجان به ۱۰ هزار تن در سال افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه واحد تولیدی منگنز در استان زنجان پرمنگنات پتاسیم را تولید می‌کند گفت: در فاز اول و دوم این واحد تولیدی پنج هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید داشته که با افتتاح فاز سوم این واحد تولید این ماده در استان به ۱۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ مجید گلشنی روز یکشنبه(۱۶بهمن ماه) در آئین افتتاحیه فاز سوم یک واحد تولیدی منگنز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۰پروانه بهره برداری کرده ایم اظهارکرد: بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان حجم اشتغال را ایجاد کرده است که در ایام پیش رو دهه فجر نیز ۲۰ پروانه بهره برداری را در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به ۷ طرح بهره‌برداری اثر گذار در این ایام گفت: این طرح ها در زنجیره تولید و تأمین بوده و همچنین در بحث نوآوری و دانش بنیان هستند که به نوعی نگاه متفاوتی است چرا که اثر بخشی این طرح ها در استان برای ما مهم تر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه باید سرمایه گذاری ها به سمت صنایعی برود که حداقل زنجیره تامین و تولید را داشته باشند افزود: وقتی به عنوان مثال در صنعت روی به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم باید پرمنگنات و سایر موارد را خودمان باید تأمین کنیم تا زنجیره تأمین در این حوزه دیده شود.

گلشنی با بیان اینکه این شرکت در حوزه زنجیره تأمین فعالیت می‌کند و پرمنگنات پتاسیم را تولید می‌کند بیان کرد: در فاز اول و دوم این واحد تولیدی پنج هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید داشته که با افتتاح فاز سوم ۴۵۰۰ تن نیز تولید در مجموع به ۱۰ هزار تن تولید می‌رسیم.

صرفه جویی ارزی سالیانه ۳۰ میلیون دلاری در کشور

در ادامه مراسم رضا هدایتی مدیرعامل این شرکت تولیدی با بیان اینکه سرمایه گذاری صورت گرفته برای فاز سوم این واحد بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است افزود: با راه اندازی زمینه اشتغالزایی مسقیم برای ۱۵۰ نفر در استان فراهم شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در حال حاضر صادرات پرمنگنات به کشور ترکیه را دارد خاطرنشان کرد: این کارخانه موجب صرفه جویی ارزی سالیانه ۳۰ میلیون دلار می‌شود و کشور ایران نیز در کنار آمریکا ، هند، چین جز چهارمین کشور تولید کننده این ماده است که‌در صنایع شمش روی، نساجی، مرغداری و...مصرف دارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha