هدف گذاری رشد ۱۰.۹ درصدی در صنعت زنجان

استاندار زنجان گفت: برای سال آینده در صنعت استان زنجان برنامه ریزی ها و هدف گذاری های رشد  ۱۰.۹  درصدی شده است که برای تحقق این امر زیرساخت های حرکتی در استان شروع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی بعدازظهر روز یکشنبه(۱۶بهمن ماه) در آئین افتتاحیه فاز سوم یک واحد تولیدی منگنز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با بیان اینکه زندگی را باید در یک شکل کلان دید اظهار کرد: جوانی و پیری در گذر است و وقتی به گذشته فکر میشود ببینیم که آیا متفاوت زندگی کرده ایم و چیزی ساخته ایم یا نه؟

وی با بیان اینکه اگر در جمهوری اسلامی متناسب با انرژی حرکت کنیم رشد کشورر در یک سال به اندازه ۱۰ سال می‌شود افزود: در مدیریت استانی در خیلی موارد توانسته ایم مشکلات واحد های تولیدی را حل و گشایش را ایجاد کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با افتتاح فاز سوم این واحد تولیدی سبد صنعتی در استان متنوع شده است بیان کرد: کار دیگری نیز در این واحد در حال انجام است در صنعت آنا شیشه است که امیدواریم در سال آینده نتیجه دهد و به زنجیره ارزش و سبد تنوع استان اضافه شود.

افشارچی با بیان اینکه دانش مهندسی در این زمینه بجا استفاده شده است افزود: به دلیل مشکلات تحریمی سال گذشته میزان صادرات خدمات مهندسی کشور ۵۰۰ میلیون دلار بود اکه امسال با کارهای انجام شده به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است و باید زنجان بر این مسئله برنامه ریزی لازم را داشته باشد چرا که دانش این کار در استان زنجان وجود دارد و می‌توان این دانش مهندسی را به کشور های دیگر صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار دولت این است که برای بخش خصوصی تسهیل گری و کارگشایی کند ادامه داد: در این حوزه نیز کارگشایی هایی صورت گرفته و با برنامه باید این کار را استمرار دهیم .

این مسئول اظهارکرد: طبق برنامه ریزی ها و هدف گذاری های انجام شده در استان، رشد سال آینده صنعت را به ۱۰.۹ درصد برسانیم که بلند پروازانه است ولی تلاش خودمان را در این زمینه می‌کنیم که برای این کار زیرساخت های حرکتی در استان شروع شده است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha