۶۵ هزار و ۶۵۹ پرونده قضایی در استان کرمان مختومه شد

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به ورود ۶۸ هزار و ۹۷۰ پرونده به محاکم عمومی و انقلاب کرمان، گفت: از این تعداد ۶۵ هزار و ۶۵۹ پرونده پس از طی مراحل مختلف رسیدگی، مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اکبر مختاری اظهار کرد: خروجی پرونده ها در محاکم حقوقی ۳.۶ درصد، محاکم خانواده ۹.۱ درصد و مجتمع اجرای احکام مدنی ۱۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجتمع قضایی محاکم حقوقی، مجتمع قضایی خانواده، مجتمع قضایی دادگاه انقلاب، محاکم کیفری دو، مجتمع اجرای احکام مدنی و مجتمع اجرای احکام خانواده به عنوان محاکم عمومی و انقلاب کرمان مشغول فعالیت هستند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به همت جهادی قضات به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها با حفظ کیفیت رسیدگی ها و صدور احکام متقن، تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم حقوقی ۱۱۲ روز، مجتمع قضایی خانواده ۷۳ روز، دادگاه انقلاب ۱۶۲ روز و محاکم کیفری دو ۷۹ روز است.

مختاری؛ با اشاره به ورود ۶۸ هزار و ۹۷۰ پرونده به محاکم عمومی و انقلاب کرمان، گفت: از این تعداد ۶۵ هزار و ۶۵۹ پرونده پس از طی مراحل مختلف رسیدگی، مختومه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در اجرای احکام مدنی ۲۲۵ روز و اجرای احکام خانواده ۲۷۱ روز است، تصریح کرد: علت طولانی بودن روند اجرا و دیر مختومه شدن پرونده های اجرای احکام، اقساطی بودن پرداختی محکوم‌ به خصوصا در پرونده های مهریه است، که طبیعتا اجرای کامل آنها ده‌ ها سال بطول می انجامد.

اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha