ویزیت رایگان کاروان سلامت هلال احمر ماهنشان در روستای گونای

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، کاروان سلامت هلال احمر این شهرستان بیش از ۶۰ نفر از اهالی روستای گونای و چتز چناق بلاغ را ویزیت رایگان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ حسن شکری اظهارکرد: حمایت از سلامت انسان ‌ها و کاهش آلام و رنج ‌های بشری یکی از اهداف هلال احمر به شمار می رود و طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

وی افزود: این کاروان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان به مدت یک روز با هدف کمک به بهبود سطح سلامت در روستای گونای، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: کاروان سلامت هلال احمر شهرستان شامل یک پزشک عمومی، ماما، نسخه پیچ و خدمات پرستاری بود.

شکری تاکید کرد: ویزیت رایگان، انجام سونوگرافی برای مادران باردار، توزیع دارو، انجام تزریقات، تست قند و فشار خون رایگان مهمترین خدمات ارائه شده توسط کاروان سلامت جمعیت هلال احمر برای اهالی روستای گونای و چتز چناق بلاغ بود.

وی بیان کرد: ارزش خدمات رایگان بیان شده در روستای گونای برای ۶۰ نفر از هموطنان مراجعه کننده حدود ۱۳۰ میلیون ریال می باشد.

شکری خاطرنشان کرد: برخی از ساکنان روستای چتز چناق بلاغ نیز برای دریافت خدمات دارویی و درمانی به روستای گونای آمدند و از این خدمات بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز کاروان های سلامت هلال احمر این شهرستان در هفته هلال احمر، هفته دفاع مقدس به مناطق کم برخودار اعزام و خدمات درمانی و دارویی رایگان را ارائه داده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: روند اعزام کاروان سلامت به روستاها و مناطق کم برخوردار شهرستان ماهنشان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است: روستای گونای از توابع بخش مرکزی ماهنشان با ۲۸ خانوار در فاصله ۲۸ کیلومتری ماهنشان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha