اجرای طرح CBR گامی مهم در جهت شناسایی دقیق معلولین

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اجرای طرح C.B.R در سطح استان علاوه بر شناسایی دقیق و خانه به خانه افراد دارای معلولیت مسیر های توانمند سازی از جمله حرفه آموزی، معرفی افراد دارای معلولیت واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال، معرفی به کارفرمایان، آموزش افراد خانواده جهت توانمند سازی فرد دارای معلولیت وسایر خدمات تخصصی؛ اجرایی شده و تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا وحید زاده در نشست دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان با بیان اینکه فعالیت سازمان بهزیستی در راستای آموزش مهارت های زندگی است، گفت: خیلی از اختلالات و ناهنجاری‌ هایی که در روابط اجتماعی احساس می‌ کنیم، به بحث مهارت ارتباطی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی بر می‌گردد و فعالیت های بهزیستی در این بخش معطوف است.

وی با اشاره به اینکه حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است، افزود: دستگاه‌ های حمایتی به‌ شدت در معرض مطالبه‌ گری‌ های اجتماعی قرار داشته و نیاز به حمایت بیرونی دارند، زیرا تامین منابع برای آنها سخت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان؛ با اشاره به اینکه بهزیستی در تامین کمک هزینه های درمان، دارو، توانبخشی، آموزش، اشتغال و ... مددجویان این نهاد نقش ایفا می کند، تصریح کرد: بخش بالایی از خدمات بهزیستی با کمک مراکز غیردولتی انجام می شود و بدلیل وضعیت اقتصادی کشور اکثر آنها در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند و در شرف تعطیلی هستند و باید در این خصوص فکر اساسی کرد.

دکتر وحیدزاده ادامه داد : با توجه به نوع مطالبه جامعه از بهزیستی، اقتضا می کند؛ همه مسئولین در این خصوص همراهی کرده و بسیج شوند تا نیازهای اولویت دار شناسایی و برای بودجه ریزی اقدام شود.

وی در مورد نحوه شناسایی افراد دارای معلولیت در جامعه با عنوان اینکه هیچ خانواده چند معلولیتی شناسایی نشده ای در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح C.B.R در سطح استان علاوه بر شناسایی دقیق و خانه به خانه افراد دارای معلولیت مسیر های توانمندسازی از جمله حرفه آموزی، معرفی افراد دارای معلولیت واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال، معرفی به کارفرمایان، آموزش افراد خانواده جهت توانمندسازی فرد دارای معلولیت وسایر خدمات تخصصی؛ اجرایی شده و تداوم دارد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان از رسانه ها درخواست کرد: در راستای روشنگری افکار اجتماعی در جامعه تلاش کنند.

اداره کل بهزیستی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha