۵۲.۲ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر  ۵۸۰ هزار و ۵۰۷ نفر در سطح استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که  ۵۲‌.۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محمود عزیزخانی روز پنجشنبه(۲۰ بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی در حال حاضر با یک پوشش ۵۳.۳ درصدی از جامعه هدف بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در کشور است اظهارکرد: در دو شاخه مستمری بگیران با ۷.۲ میلیون نفر جمعیت کشور و بیمه شدگان با ۳۷میلیون و ۹۰۰نفر خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان زنجان افرود: ۵۸۰ هزار و ۵۰۷ نفر است ۵۲‌.۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند که از خدمات تامین اجتماعی بهرمند هستند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۷ شعبه در سطح استان در بحث بیمه ای فعال هستند بیان کرد: از این تعداد ۴ شعبه کارگزاری و یک شعبه اقماری در خدمت بیمه شدگان این سازمان هستند و در بحث درمان نیز با ۲ بیمارستان و ۵ درمانگاه فعال هستند.

عزیزخانی با بیان اینکه این سازمان برای اجرای تعهدات خود طبق آمار آبان ماه ۲ همت و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی کردن تعهدات هزینه کرده ایم افزود: در شاخه بیمه ای رویکرد سازمان تأمین اجتماعی بر ارائه خدمات غیر حضوری است که سه سامانه ای سرویس طراحی شده است که در سرعت دهی خدمات غیر حضوری و هم در افرایش تعداد خدمات ارائه دهیم که به نوعی یک انقلاب دیجیتال در کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در اویل سال ۱۴۰۱ نرم افزار کاربردی من رونمایی شد خاطرنشان کرد: این نرم افزار قابلیت نصب بر روی تمامی گوشی ها است و به صورت شبانه روزی یک شعبه را در کنار خود باشند که درحال حاضر ۱۲ خدمت غیر حضوری ارائه می‌شود و طی هدف گذاری های صورت گرفته خدمات غیر حضوری را به ۴۲ خدمت ارتقا بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد مستمری بگیران در اویل سال جاری یک افزایش رشد قابل توجهی در سطح کشور داشته ایم افزود: در بحث بیمه شدگان نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۳.۵ درصد افزایش در سطح استان را شاهدیم.

عزیزخانی با بیان اینکه متأسفانه در بحث بیمه بیکاری شاهد افزایش ۴ درصدی در سطح استان هستیم بیان کرد: این موضوع به این دلیل بود که شرایط اقتصادی و بحرانی که بخاطر افزایش نرخ دستمزد کارگران در اواخر سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد قدرت تاب آوری واحد های تولیدی کوچک را پایین آورد که با افرایش نرخ در استان مواجه بودیم.

وی با اشاره ارائه خدمات بیمه رنان خانه دار و دانشجویان گفت: طبق آخرین آمار تا آبان ماه سال جاری ۸ هزار و ۳۴۴ نفر تحت پوشش بیمه زنان خانه دار در استان هستند و بیمه دانشجویی نیز ۷۵۰ نفر تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به وضعیت مستمری بگیران استان در این بازده زمانی بیان کرد: افزایش ۵ درصدی در مستمری بگیران در استان شاهد بودیم که مجموع مستمری بگیران استان در حال حاضر ۱۰۰ هزار و ۹۷ نفر است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha