پنجمین مجتمع توانبخشی هلال احمر استان کرمان در سیرجان کلید خورد

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و به مناسبت ایام الله دهه فجر، دو طرح درمانی و ورزشی شامل مجتمع توانبخشی و سالن ورزشی در جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان افتتاح شد، که این پنجمین مجتمع توانبخشی استان کرمان می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ شامگاه چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه، دکتر پیرحسین کولیوند با استقبال فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، حسن پور نماینده مردم سیرجان و کرمان در مجلس شورای اسلامی، عرب رئیس جمعیت هلال هلال احمر، یعقوبی فرماندار سیرجان و سایر مسئولین و امدادگران وارد فرودگاه سیرجان شد.

وی در اولین برنامه سفر کاری خود به داروخانه و مرکز فوریت های دارویی جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان رفت و از آنجا بازدید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این داروخانه شاهد نظم خاص و بسیار عالی بودم و خوشبختانه این مجموعه هیچگونه کمبود دارویی ندارد و می توان گفت؛ یکی از فعال‌ ترین و مجهزترین داروخانه‌های هلال احمر در سطح کشور می باشد.

دکتر کولیوند در ادامه به درمانگاه موقوفه حضرت زینب(س) رفت و مرکز توانبخشی این درمانگاه را افتتاح شد.

وی در حاشیه افتتاح این مجموعه توانبخشی گفت: ایناین درمانگاه از سالهای قبل به عنوان یک مرکز درمانی در سیرجان فعالیت داشته و اکنون به همت یکی از خیرین و توصیه واقف محترم این درمانگاه به یکی از مجهزترین مراکز توانبخشی استان کرمان تبدیل شده است و به نظر من یکی از بهترین و مهمترین بخش های این مرکز توانبخشی قسمت تولید اعضای مصنوعی است که می‌ تواند کمک‌ کننده بسیاری از مردم این شهرستان در امور توانبخشی باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: طی بازدیدی که ازین مرکز داشتیم، تمامی بخش ها تجهیز شده، مخصوصاً بخش های فیزیوتراپی و کاردرمانی آن بسیار عالی بود و می‌تواند در کاهش نیازهای جمعیتی که به این خدمات نیاز دارند موثر باشد.

دکتر کولیوند، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف و خیریه، تاکید کرد: امروز در مجتمع بهداشتی، درمانی و توانبخشی موقوفه حضرت زینب(س) شاهد نصب نام و نشان و عکس واقفین این درمانگاه بودم، که اقدام بسیار مهم و زیبایی است؛ زیرا با این کار اقدامات و اندیشه پیشینیان را در فرهنگ وقف ترویج و توسعه داده ایم و آیندگان از این اقدامات الگو می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح پنجمین مرکز توانبخشی استان کرمان در شهرستان سیرجان هستیم و انشاءالله سال بعد نیز شاهد افتتاح این مرکز در شهرستان ریگان خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: چیزی که الان در جمعیت هلال احمر شاهد هستیم رشد و شکوفایی های خوبی است که در کل کشور شاهد آن هستیم و نمونه بارز آن استان کرمان است.

دکتر کولیوند اظهار داشت: استان کرمان دارای تیم های امداد و نجات بسیار قوی و مجهز است، به طوری که در حادثه متروپل تیم امداد و نجات و آنست جمعیت هلال احمر استان کرمان کمک شایانی کردند.

وی در مراسم جشن انقلاب جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان حوادث اخیر در شهرستان خوی و کشورهای ترکیه و سوریه بیان کرد: جمعیت هلال احمر به مصداق آیه شریفه تعاونو علی البر و التقوی با همراهی نیروهای داوطلب و مردمی در کنار همه برای خدمت و امدادرسانی حضور خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در شهرستان زلزله‌ زده خوی خاطرنشان کرد: با تلاش امدادگران این نهاد مردمی و بین المللی و با برپایی ۱۱۰ اردوگاه؛ ۱۳۰ هزار حادثه دیده و متاثر از زلزله خوی اسکان داده شدند.

دکتر کولیوند، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر هر زمان در هر حادثه‌ ای که حضور یافته، موثر بوده است، افزود: هم اکنون تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در مناطق زلزله‌ زده ترکیه و سوریه، افراد زیادی را نجات داده و همچنین رهاسازی پیکر جانباختگان را از زیر آوار انجام می‌ دهند.

وی تصریح کرد: این اقدامات و خدمات، نماد حضور و تعاون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در بُعد ملی و بین المللی است.

رئیس جمعیت هلال احمر به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ۲ رکن "حالت تحرک و حضور دائم" اشاره کرد و گفت: هرجای دنیا حادثه‌ای برای نوع بشر اتفاق بیفتد و اعلام نیاز و کمک کنند، حتما جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور نیروهای آموزش دیده و داوطلب حضور خواهد یافت.

دکتر کولیوند در ادامه با اشاره به مشارکت و کمک مردم و صاحبان فکر و اندیشه در سرنوشت جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر حلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است و این فرهنگ باید ترویج یابد.

پنجمین مجتمع توانبخشی هلال احمر استان کرمان در سیرجان کلید خورد

مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه افتتاح مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر سیرجان، گفت: عملکرد مجموعه هلال احمر قابل تقدیر است، که جا دارد به عنوان خادم مردم از این مجموعه و همچنین خیرین تشکر کنم.

شهباز حسن پور، با اشاره به نقش ارزنده خیرین در پیشبرد اهداف حوزه سلامت، افزود: آنچه تا به امروز اتفاق افتاده است: به همت والای مردم و خیرین به خصوص در بخش سلامت بوده است به طوری که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک های خیرین صرف خدمات عام المنفعه شده است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال جمعیت هلال احمر استان کرمان با توجه به اینکه این استان پهناور ترین و در عین حال حادثه خیز ترین استان کشور است، تاکنون بسیار عملکرد خوبی از خود در تمامی حوادث و سایر عرصه ها ارائه داده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان طی سال های متعدد شاهد حوادث متعددی بوده است؛ از جمله چندین سال خشکسالی و در مقابل بحث سرمازدگی که به بیش از یک میلیون کشاورز خسارت وارد کرد و سیل ویرانگری که تابستان امسال خسارات زیادی به بخش های زیرساختی استان وارد کرد.

حسن پور بیان کرد: در تمامی این حوادث، هلال احمر اولین نهادی بود که همدوش با مردم و در کنار سایر نهادهای خدمت رسان نظیر سپاه و بسیج نیروی انتظامی و غیره به خدمت رسانی مردم شتافت.

وی از دکتر کولیوند درخواست کرد: توقع داریم به عنوان هدیه به مردم سیرجان به رهبر انقلاب و هیئت دولت اینگونه گزارش کنند؛ که شهرستان سیرجان به نسبت جمعیت دارای بیشترین تعداد خیرین سلامت در کشور است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس اضافه کرد: بنابر گواهی ناظرین کشوری و آمار اعلام شده در سطح کشور، سیرجان اولین شهرستان در بحث خیرین سلامت، خیرین مدرسه ساز، حتی خیرین عمران عمران آبادی و راهسازی است و اخیراً مردم سیرجان پویشی به نام پویش نذر خیرین اشتغال در سیرجان راه انداختند.

حسن پور خاطرنشان کرد: این همراهی مردم به خصوص در ایام الله دهه فجر و شرکت در کارهای نیک، خاری در چشم دشمنان و نشانگر این است که این مردم، انقلاب و کشورشان را دوست دارند.

پنجمین مجتمع توانبخشی هلال احمر استان کرمان در سیرجان کلید خورد

فرماندار سیرجان هم در مراسم جشن انقلاب با گرامیداشت یاد مرحوم اسدی و همسر ایشان که به عنوان واقفین درمانگاه زینب بنای احداث آن را گذاشتند، خیرین و شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر، گهر زمین و توسعه آهن و فولاد که در امر تجهیز و احداث مجتمع توانبخشی نقش داشتند، گفت: اکنون این درمانگاه روزانه به بیش ۱۰۰ نفر خدمات ارائه می‌ کند و با همت خیرین حوزه سلامت سیرجان توانستیم بخش توانبخشی آن را نیز کامل کنیم.

دکتر علی یعقوبی پور افزود: سیرجان در بحث بیکاری بحمدالله توانسته است پیشرفت های خوبی داشته باشد و اکنون شهر بلورد به همت شرکت مس درخشان تخت گنبد جزء معدود شهرهای کشور است، که هیچ بیکاری در آن وجود ندارد.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: خیلی از جوانان و نوجوانانی که الان در این سالن و در کنار ما حضور دارند، زمان انقلاب را درک نکردند و تفاوت های بین آن زمان و این زمان را نمی دانند.

فرماندار سیرجان اظهار داشت: امروز بر ما لازم است که از خدماتی را که در طول این ۴۴ سال توسط انقلاب و نظام جمهوری به مردم ارائه شد یاد کنیم.

علی یعقوبی پور ابراز داشت: نمونه آن دو مثال در حوزه سلامت است؛ زمان پیش از انقلاب در شهرستان سیرجان، پزشکان بومی و حتی ایرانی هم نبودند اکثراً از پاکستان و هند بودند، که اگر بخواهیم این وضعیت را با وضعیت فعلی مقایسه کنیم نه تنها الان به این پزشکان احتیاج نداریم، بلکه اکنون در حال صادرات تجهیزات پزشکی به این کشورها و سایر کشورها هستیم وو پزشکان آن ها باید برای فراگیری چگونگی استفاده از تجهیزات پزشکی به ایران بیایند و این خود فاصله از زمین تا آسمان است.

وی افزود: مثال دوم قبل از انقلاب در حوزه پزشکی هیچ وقت رتبه ای داشتیم، اما الان ایران رتبه دهم پزشکی دنیا را داراست و جزء پانزده کشور برتر در عرصه داروسازی هستیم.

فرماندار سیرجان گفت: در طول این سال ها در حوزه های عمرانی نظیر آب و برق و گاز هم پیشرفت داشتیم، که بعضا ۱۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

یعقوبی پور تاکید کرد: این ها خدمات کمی نیست و این وظیفه ماست که این خدمات ارزشمند و کتاب پر افتخار انقلاب را تحت عنوان روایت پیشرفت و در بحث جهاد تبیین که دغدغه مقام معظم رهبری است، به جوانان و نسل امروز منتقل کنیم.

پنجمین مجتمع توانبخشی هلال احمر استان کرمان در سیرجان کلید خورد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان نیز در مورد طرح های افتتاح شده این جمعیت که به مناسبت دهه فجر و با حضور دکتر کولیوند ریاست جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: به میمنت این ایام و با همکاری خیرین محترم جمعیت هلال احمر و شرکت‌ های گل گهر و تابعه، دو مجتمع درمانی و ورزشی در جمعیت هلال احمر سیرجان به بهره برداری رسید.

مجید عرب قهستانی افزود: طرح اول افتتاح مجتمع بهداشتی درمانی درمانگاه موقوفه حضرت زینب سلام الله علیها با متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه می باشد، که در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به شهرستان سیرجان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی افتتاح این طرح، ۲۵۰ میلیارد ریال می باشد، که علاوه بر ارائه خدمات درمانی در قالب درمانگاه عمومی که از دهه هفتاد فعال بوده، اکنون به لطف واقف و خیر این درمانگاه، یک بخش جدید اضافه شده و آن هم مرکز توانبخشی با کلیه تجهیزات و بخش های لازم توانبخشی می باشد که به عنوان پنجمین مرکز توانبخشی استان کرمان آماده ارائه خدمت به همشهریان گرامی می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان، خاطرنشان کرد: طرح دوم که یک طرح ورزشی می باشد، شامل تجهیز و افتتاح سالن ورزشی چند منظوره این جمعیت به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال می‌ باشد، که با همکاری شرکت فرهنگی ورزشی مجتمع گل گهر سیرجان توسط دکتر کولیوند افتتاح شد.

انتهای پیام/ رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha