زیبا سازی و بهبود ترافیک شهری در اولویت سال آینده شهرداری زنجان است/ افتتاح پروژه سبزه میدان به زمان دیگری موکول شد

شهردار زنجان گفت: شهرداری زنجان برای سال آینده بهبود ترافیک شهری و زیبا سازی شهر زنجان را به عنوان اولویت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، علیرضا فیروزفر روز جمعه در آئین افتتاحیه همزمان ۱۱۸ طرح عمران شهری استان زنجان در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان اظهار کرد: باتوجه به مطالبات مردمی و نیازهای شهر طبق اولویت بندی، پروژه های متعددی در حوزه پروژه های نیمه کاره و جدید مورد هدف قرار گرفت که خوشبختانه. تمامی اهداف تعیین شده در سال جاری محقق شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح ها در میانه کارهای تعیین شده به اهداف قبلی اضافه شد افزود: از جمله این طرح ها ایجاد دو فضای تفرجگاهی ملت و اشراق که جز مطالبات مردمی بود از آبان ماه سال جاری شروع و در حال حاضر رو به اتمام است که در اعیاد پیش رو مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

شهردار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد: از جمله پروژه‌های مهم شهر زنجان نهضت آسفالت بوده که در بیش از ۷۰ معبر اصلی آسفالت ریزی شده است.

فیروزفر با بیان که ۱۶۰ هزار تن آسفالت ریزی در شهر زنجان صورت گرفته است افزود: از این مقدار به میزان ۱۱۳ هزار تن مکانیزه و ۴۷ هزار تن آسفالت به صورت دستی در محلات شهر زنجان آسفالت ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ دهه کف سازی بازار بزرگ زنجان مورد مطالبه شهروندان زنجانی بود خاطر نشان کرد: در مدت بسیار کوتاهی این طرح به اتمام رسید و کل بازار بالا و معابر اطراف نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع بصورت یکپارچه کف سازی شد .

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان اضافه می‌شود گفت: علاوه بر ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده ۴۱ دستگاه اتوبوس با کمک یارانه ای دولت خریداری شده است که ۲۰ درصد آن مربوط به اعتبارات نقدی شهرداری و ۸۰ درصد اعتبارات نیز مربوط به اعتبارات یارانه ای دولت است.

فیروزفر تصریح کرد: همچنین ۳۶ دستگاه مینی بوس نیز به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل عرضه اوراق مشارکت آماده تحویل است که تا پایان سال جاری ۳۶ دستگاه تحویل شهرداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان ۷۷ نقطه آبگرفتگی سالانه احصا شد افزود: با یک طراحی و برنامه ریزی دقیق ۶۳ نقطه عملیات عمرانی تعریف شد که ملموس ترین آن میدان انقلاب بود که با مبلغ ۲ میلیارد تومان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: مکانیزاسیون آبیاری شهر زنجان از صفر درصد شروع و در حال حاضر ۳۰ درصد انجام شده است که تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصدی در مکانیزاسیون آبیاری خواهیم رسید و مکانیزاسیون جمع آوری زباله نیز با نصب هزار مخزن زباله شهری در سطح شهر در حال اتمام است.

فیروزفر با اشاره به بهره برداری ایستگاه هفتم آتش نشانی دد آبان ماه سال جاری گفت: همچنین تجهیزات آتش نشانی نیز به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای شهرداری زنجان آماده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در سال آینده بهبود ترافیک شهری و زیبا سازی شهر زنجان را به عنوان الویت قرار داده است افزود: در این راستا پروژه بزرگ ساماندهی مسیر آرامستان با ۴ مقاطع غیر هم سطح از سه راه امجدیه تا خروجی شهر در نظر گرفته شده است‌ و همچنین روان سازی ترافیک کمربندی شمالی نیز در دست مطالعه است که پس از نهایی شدن مطالعات سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه بزرگ سبزه میدان که در سال گذشته نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد گفت: در این پروژه تمامی گلوگاه ها برطرف شد و این مگاپروژه برای شهر زنجان حاصل زحمات تمام مسئولین گدشته است که باهمت یکسال شهرداری زنجان آماده افتتاح است که قرار بود با حضور وزیر کشور در این ایام دهه فجر افتتاح شود که متاسفانه محقق نشد و زمان دیگری موکول شد که امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته در اعیاد پیش رو به بهره برداری برسد.

فیروزفر در پایان با اشاره به پروژه باغ هاشمی نژاد گفت: این طرح در ۶.۵ هکتار با سرعت در حال انجام است که امیدواریم در سال آینده بتوانیم این طرح را اتمام و به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha