با نزاع های دسته جمعی و  جرائم خشن برخورد قاطع خواهیم داشت

رئیس دادگستری شهرستان ریگان با اشاره به برخورد قاطع دادگستری این شهرستان با جرائم خشن نظیر نزاع های دسته جمعی، تیراندازی و غیره، برخورد را با این جرائم لازم و این امر را در شهرستان ادامه دار اعلام نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جواد دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: هدف ما این است، که حقیقتا قوه قضائیه ما انقلابی و در مدار نظام و انقلاب باشد و ان شاءالله رضایتمندی خداوند متعال و رضایتمندی مردم در این امر محقق شود.

وی افزود: در این مدت کوتاهی که در خدمت مردم نجیب، شریف و شهید پرور شهرستان ریگان بوده ام، کاهش موجودی پرونده ها اتفاق افتاده است و تعداد موجودی از هشتصد پرونده حقوقی هم اکنون به پانصد پرونده رسیده است، یعنی ۳۳ الی ۳۴ کاهش پرونده های حقوقی ور این حوزه قضائی داشته ایم.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان تصریح کرد: در شهرستان ریگان تاکنون دادگاه کیفری دو نداشته ایم و دادگاه کیفری دو را در شهرستان ریگان تشکیل داده ایم که بتوانیم جهت رسیدگی به پرونده های متهمین و افرادی که جرائم مرتبط با صلاحیت دادگاه کیفری دو را دارند، در آن شعبه رسیدگی کنیم.

دهقان در خصوص جلوگیری از گران فروشی و کم فروشی خاطرنشان کرد: یکی از موارد بازدیدهای میدانی است که اتفاق افتاده و هنوز هم تداوم دارد، بازدید از بازارهای شهرستان ریگان است، که در آنجا حضور مداوم داشتیم و داریم و هنوز هم این موضوع ادامه خواهد داشت و در این جهت از گران فروشی و کم فروشی جلوگیری می کنیم.

وی بیان کرد: با سازمان ها و ادارات مرتبط همکاری لازم را داشته و جهت برخورد با جرائم و تخلفاتی که در حوزه بازار و اقتصاد واقع می‌ شوند، که واقعا اولویت اصلی مردم این مسئله و موضوع است، را پیگیری می کنیم

این مقام قضایی ابراز داشت: در مورد بحث زمین خواری، که متاسفانه موجب شده است؛ عده ای در طول سالیان متوالی قدرت کاذبی کسب کنند و راه خودشان را ادامه دهند، پیشگیری های لازم انجام شده است و باز هم اگر زمین خواری اتفاق بیفتد، قطعا برخورد لازم و قانونی در زمینهٔ قضائی خواهیم داشت.

دهقان در ادامه یادآور شد: مسئولان قضایی ما در مساجد در میان مردم به عنوان طرح "هر مسجد یک حقوق دان" حاضر می شوند و مشکلات مردم را استماع می کنیم و تاکنون خیلی از مشکلات مردم از این طریق به لطف خدا و با حمایت مردم و نهاد های مرتبط مرتفع شده است.

وی درمورد کیفیت پرونده های قضایی اضافه کرد: کما اینکه به همراه رسیدگی به کمیت و کاهش موجودی پرونده های دادگستری‌ به کیفیت هم نگاه می کنیم و کیفیت پرونده ها در رسیدگی ارتقا و اعتلا پیدا کرده است و اطاله دادرسی کاهش یافته است.

رئیس حوزه قضایی ریگان اعلام نمود: طبق گزارشی از فراجای استان اعلام شده است؛ جرائم خشن و تیراندازی ها در شهرستان ریگان نسبت به سال گذشته ۸۰ کاهش یافته است و این امر موجب امیدواری شده است و به من و همکارانم این روحیه را داده است؛ تا بتوانیم ان شاءالله راهمان را ادامه دهیم و قطعا از این به بعد، با جرائم خشن حتی شدید تر هم برخورد خواهیم کرد.

دهقان، با بیان این مطلب که ما در زمینه سرقت ها علی رغم برخورد های قبلی قطعا و مجددا برای آینده نیز طرح داریم، تاکید کرد: در زمینه پیشگیری از سرقت خرما و محصولات کشاورزی بسیاری از طرح های پیشگیرانه را خودمان را پیاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: طی بازدیدی که با حضور در زندان و استماع اظهارات مددجویان داشتیم، این موضوع بسیار مورد نظر بوده است که مشکلات زندانیان و مددجویان را بشنویم و در جهت حل آن ها اقدام کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان با اشاره به سعی و تلاش این حوزه قضائی، خاطرنشان کرد: ان شاءالله سعی داریم در مدت زمان کوتاهی به دادخواست و شکایت های مردم رسیدگی کنیم و بتوانیم موجب تحول و تعالی اعتلا و ارتقا دستگاه قضا در مجموعه شهرستان ریگان باشیم.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست، رئیس دادگستری ریگان پس از جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه و خبرنگاران، از خبرنگاران و خبرگزاری های فعال شهرستان از جمله خبرنگار خبرگزاری طبنا(سلامت) نیز تجلیل کرد.

با نزاع های دسته جمعی و  جرائم خشن برخورد قاطع خواهیم داشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha