آیین پایانی سه رویداد قرآنی در فارس

با برگزاری مراسم اختتامیه، دفتر سه رویداد قرآنی استان فارس شامل پویش «فرزندان قرآنی، مکتب سلیمانی»، مسابقه قرآن کارکنان دستگاه‌های دولتی و مسابقه حفظ و قرائت سوره فجر بسته شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،مراسم اختتامیه سه رویداد قرآنی استان فارس شامل پویش «فرزندان قرآنی، مکتب سلیمانی»، مسابقه قرآن کارکنان دستگاه‌های دولتی و مسابقه حفظ و قرائت سوره فجر شب گذشته، ۲۴ بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور برگزیدگان هر سه مسابقه و همچنین جمعی از مسئولان استانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم با تلاوت هادی افخمی، قاری برجسته کشورمان برگزار شد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در حاشیه مراسم ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف استان در اجرای این برنامه‌های قرآنی گفت: بحمد الهی در دهه فجر امسال شاهد همکاری بسیار خوبی در کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان بودیم.

وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی طی دهه فجر توسط این کمیته با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها در سطح استان انجام شد که تنها برگزاری مراسم سه اختتامیه باقی مانده بود که در این مراسم شاهد برگزاری این اختتامیه‌ها هستیم.

امیدواری اظهار کرد: پویش «فرزندان قرآنی، مکتب سلیمانی» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها به همت اداره تبلیغات اسلامی در سطح استان برگزار شده بود که اختتامیه آن امشب برگزار شد. این پویش در ۵ رشته برگزار شد که در آن ۱۶۰ اثر از سراسر استان به دبیرخانه آن ارسال شد و در نهایت در هر رشته بین ۳ تا ۶ نفر تجلیل شده و به طور کلی ۱۹ نفر تجلیل شدند.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی به برگزاری نخستین مسابقات قرآن کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: این کار برای اولین بار در ایام دهه فجر امسال در سطح استان فارس اجرایی شد که در آن تعداد ۱۰۰ فایل اثر در دو رشته قرائت تحقیق و ترتیل کارکنان دستگاه‌های دولتی استان فارس در دو بخش بانوان و آقایان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از اتمام فرایند داوری آثار، از منتخبین رشته‌های مختلف در بخش‌های جداگانه در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

وی بیان کرد: برنامه سوم مربوط به اختتامیه مسابقه حفظ و ترجمه سوره مبارکه صف بود که این برنامه به صورت مجازی و در بستر پورتال آستان مقدس شاهچراغ(ع) در روز جمعه، ۲۱ بهمن‎ماه برگزار شد و در این مراسم به قید قرعه به برگزیدگان آن جوایزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha