ورود بیش از ۷۱ هزار گردشگر به زنجان در سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ورودی مسافر به استان تا دی‌ماه سال جاری ۷۱ هزار و ۴۷۴ نفر گردشگر ایرانی و خارجی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، سید سعید صفوی، پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان با بیان اینکه در ۶ ماهه سال جاری استان زنجان میزبان دو رویداد ملی و گردشگری صنایع دستی بود اظهارکرد: از جمله این دو رویداد جشنواره آش ایرانی و همایش ملی صنایع دستی با حضور ۳۱ استان و حضور در نمایشگاه بین المللی تهران بود که استان زنجان توانست با همدلی و همراهی جمعی متفاوت عمل کند.

وی با اشاره به مقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان افزود: در این راستا باید برنامه های متفاوت برگزار شود که برنامه ها و پیشنهادها در جلسه ستار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری ورودی مسافر به استان تا دی‌ماه سال جاری ۷۱ هزار و ۴۷۴ نفر گردشگر ایرانی و خارجی بوده است بیان کرد: از این تعداد ۷۰ هزار نفر گردشگر ایرانی و یک هزار ۴۷۴ نفر گردشگر خارجی بود.

صفوی با بیان اینکه استان زنجان با ۱۰ استان همجوار فاصله کمتر از ۵ ساعت و ۵۰ درصد جمعیت کشور را پیرامون خود دارد افزود: متأسّفانه با این اوصاف استان زنجان نتوانسته جایگاه خود را در این صنعت پیدا کند.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است خاطرنشان کرد: از جمله این میراث ماندگار وجود گنبد سلطانیه، غار کتله خور، اولین مجتمع معدنی گردشگری انگوران ، مردان نمکی، طبیعت زیبای طارم ، کوه های رنگی ماهنشان و... است که باید از این ظرفیت ها در استان به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha