آورد آب زیرزمینی استان ۱۰۰ میلیون مترمکعب با برداشت تفاوت دارد

استاندار زنجان گفت: آورده آب زیرزمینی استان باتوجه به آمار دراز مدت حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب با برداشت از سفره های زیرزمینی تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محسن افشارچی ظهر روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی پروژه های محرومیت زدایی استان که با حضور سردار جمال الدین آبرومند جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل هایی که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)‌دارد، در حوزه آبرسانی به روستا ها با این قرارگاه همکاری داشته که به یک همکاری موفقی بوده و ادامه دار است.

وی با بیان اینکه در خصوص محرومیت زدایی استان در چند مسیر حرکت هایی را در استان خواهیم داشت افزود: توافقات و مذاکرات اولیه توسط زیر مجموعه های قرارگاه با استان صورت گرفته است و باید پیگری ها در استان از این ناحیه صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه آورده آب زیرزمینی استان باتوجه به آمار دراز مدت حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب با برداشت از سفره های زیرزمینی تفاوت دارد، بیان کرد: باید به سراغ تکنیک هایی برویم که آب های جریان دار را مهار کرده و انتقال دهیم به زیرزمین که این امکان به ما می‌دهد که بتوانیم تبادلی بین برداشت و آورد ایجاد کنیم.

افشارچی تصریح کرد: یکی از تکنیک های خوبی که در استان نیز تجربه شده است در حوزه آبخیزداری است که باقیات و صالحاتی برای روستا ها شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار خانوار محروم در استان داریم اظهار کرد: یکی از ماموریت های قرارگاه تأمین مسکن برای محرومین است که خوشبختانه در تأمین زمین برای مسکن محرومین مشکلی نداشته ایم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha