سازمان هواپیمایی کشور: بالگرد وزیر ورزش در این سازمان ثبت نبود / بالگرد متعلق به هلال احمر بود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان گفت: این بالگرد متعلق به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است و در این سازمان ثبت نبوده است، اما جزئیات بیشتر پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد و آماده همکاری با هلال احمر هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد محمدی بخش اظهار کرد: بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در زمان لندینگ(فرود) در مجموعه ورزشی بافت کرمان، دچار حادثه شد و سقوط کرد.

وی افزود: سقوط بالگرد مورد نظر که متعلق به هلال احمر است، زمانی رخ داد که بالگرد ارتفاع کمی با سطح زمین داشت، بنابراین به نظر می‌ رسد، بر اساس گزارش های اولیه ارائه شده از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، حال وزیر ورزش و همراهان او مساعد است، اما متاسفانه معاون وزیر ورزش و جوان در این سانحه جان باخت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت بروز این سانحه و جزئیات بیشتر آن گفت: این بالگرد متعلق به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است و جزئیات بیشتر پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: این بالگرد برای هلال احمر بوده و به ثبت هواپیمایی کشوری نیست، ولی تیم بررسی سازمان هواپیمایی کشوری آماده همکاری با هلال احمر است.

حسن رضایی فر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات اولیه، حدود ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز یک فروند بالگرد هلال احمر از استان کرمان که حامل ۱۶ سرنشین ( ۴ خدمه و ۱۲ مسافر) از جمله وزیر ورزش و جوانان‌، معاون وی و هیئت همراه بوده است؛ و از ایستگاه هلال احمر کرمان به پرواز درآمده بوده در هنگام فرود در ورزشگاه چمن شهر بافت استان کرمان به موانع برخورد و دچار سانحه می شود.

وی با اشاره به سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش، درباره روند بررسی این سانحه، افزود: درباره روند بررسی سانحه و علت آن، هلال‌ احمر پاسخگوست؛ چرا که این بالگرد در مالکیت هلال‌ احمر بوده است.

مدیر کل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی مسئول رسیدگی به سوانح هوایی در بخش غیرنظامی است، توضیح داد: دستور کارها به این شکل است که سازمان هواپیمایی فقط پرونده‌ هایی که به ثبت رسیده باشد را بررسی می‌ کند؛ این بالگرد به ثبت سازمان هواپیمایی نرسیده بود و برای انجام ماموریت‌ های دولتی اعزام شده و دولت درباره روند بررسی آن تصمیم‌گیری می‌کند.

رضایی فر یادآور شد: در صورت درخواست، سازمان هواپیمایی آماده همکاری برای ورود به بررسی علت سانحه و تحقیق به‌ منظور نتیجه‌ گیری و جلوگیری از عدم وقوع آن است.

وی عنوان کرد: خبرهای اولیه نشان می دهد که بعضی از سرنشینان مجروح شده و به بیمارستان انتقال داده شدند ولی آمار دقیق باید توسط هلال احمر اعلام شود.

سازمان هواپیمایی کشوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha