به دنبال حذف کاغذ در پرونده های قضایی هستیم

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: به دنبال حذف کاغذ و روش سنتی در پرونده ها و استفاده از سیستم الکترونیکی هستیم، تا ارجاعات به کارشناسان بصورت هوشمند و سیستمی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در نشست با هیأت مدیره کانون کارشناسان و مرکز کارشناسان دادگستری زنجان، با بیان اینکه اهمیت کار کارشناسان در حوزه دادرسی عادلانه بر کسی پوشیده نیست اظهارکرد: باید کوشش کنیم درستکاری، اتقان و استحکام در نظرات کارشناسی همواره موجود باشد.

وی افزود: در اظهار نظرهای کارشناسی دقت ، سرعت و کیفیت مورد تأکید می باشد ، چرا که یکی از دلایل اطاله دادرسی تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی می باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضا بحث اطاله دادرسی است بیان کرد: برخی پرونده های معوق موجود در دادگاهها به دلیل تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی می باشد که درخواست ما از کارشناسان این است که نسبت به اظهار نظر در موعد مقرر اقدام کنند تا پرونده ها معوق نشوند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه ما به دنبال حذف کاغذ و روش سنتی در پرونده ها و استفاده از سیستم الکترونیکی هستیم، تا ارجاعات به کارشناسان بصورت هوشمند و سیستمی انجام شود افزود: از محاسن سیستم الکترونیکی ارجاع عادلانه پرونده به کارشناسان جهت کارشناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha