یک چهارم منابع استان در بانک‌ های خصوصی است/ پرداخت تسهیلات به بیماران خاص مورد توجه بانک ها باشد

استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد بانک‌ های خصوصی در استان، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به بیماران بیماری‌ های خاص مورد توجه بانک‌ ها باشد و یک چهارم منابع استان در بانک‌ های خصوصی است، خاطر نشان کرد: گاهی این بیماران برای دارو و یا پیوند عضو به پول نیاز دارند؛ که حتماً باید در اسرع وقت تامین مالی شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمانف گفت: امسال حجم تسهیلات تکلیفی بانک‌ های استان به نسبت زیاد بوده است؛ به ویژه در بخش قرض‌ الحسنه و فرزندآوری که در بعضی از بانک‌ ها تکلیف بالایی است‌.


وی از عملکرد ضعیف بانک‌ های خصوصی در استان نیز انتقاد و بیان کرد: لازم است برای حفظ منابع استان، بانک‌ های خصوصی پای کار بیایند و در کنار بانک‌ های دولتی کار کنند.


استاندار کرمان، افزود: یک چهارم منابع استان در بانک‌ های خصوصی است، که باید گزارش عملکرد داده و تعیین تکلیف شوند، تا بانک‌ های خصوصی از طرح های استانی و تولید اشتغال حمایت کنند.


فداکار با بیان اینکه استان کرمان در برخی از تسهیلات تکلیفی به نسبت میانگین کشوری عقب است، عنوان کرد: منابع قرض‌ الحسنه بانک‌ ها، مشخص شده هستند و طی فرآیند زمانی به دست می‌ آیند، لذا بهتر است بحث مسکن روستایی و کشاورزی را که اکنون ابلاغ شده به شعبی که توانایی و ظرفیت بیشتری برای پرداخت دارند، معرفی کنند.


وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به بیماران بیماری‌ های خاص مورد توجه بانک‌ ها باشد، خاطر نشان کرد: گاهی این بیماران برای دارو و یا پیوند عضو به پول نیاز دارند؛ که حتماً باید در اسرع وقت تامین مالی شوند.

سرپرست معاونت هناهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ در استان کرمان پرداخت شده است، اظهار داشت: در سال گذشته ۶ هزار و ۱۸۵ طرح به بانک‌ها معرفی شده که فقط ۲۷ درصد آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.


امیر حسن‌ زاده اشاره به اینکه مبلغ یک هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان ابلاغ امسال تبصره ۱۸ است که متاسفانه تاکنون هیچ تخصیصی نبوده و جذب نداشتیم، افزود: ۷ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی اشتغال روستایی در سال جاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۸ درصد این تسهیلات جذب شده و باید تلاش کرد تا تمام این تسهیلات جذب شود، تصریح کرد: بالای ۱۰ میلیارد تومان مطالبات بانکی دستگاه‌ های استان کرمان است.


روح‌ الرضا نعمت‌ الهی، مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری توسط بانک‌ ها رصد می‌ شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده و تا پایان سال باید مابقی این تسهیلات پرداخت شود.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha