بخش‌های گردشگری کشور، نوروز امسال همصدا می‌‍شوند

معاون اداره کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با بیان این که قرار است همصدایی بین بخش‌های مختلف صنعت گردشگری کشور اتفاق افتد، ابراز امیدواری کرد که نوروز امسال شاهد یک حرکت جمعی باشیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،محمد جهانشاهی با اشاره به این که کیفیت سفرهای نوروزی باید ارتقا یابد و در سطح قابل قبولی قرار گیرد، اظهار کرد: ایام نوروز تعطیلات اصلی کشور بوده و امسال با ماه مبارک رمضان توأم شده است.

وی با بیان این که قرار است همصدایی بین بخش‌های مختلف صنعت گردشگری کشور اتفاق افتد، ابراز امیدواری کرد که نوروز امسال شاهد یک حرکت جمعی باشیم و بدنه صنعت گردشگری در جهت نزدیکی بیشتر پیش رود.

جهانشاهی اضافه کرد: شرایط و وضعیت اقتصادی جامعه را می‌دانیم که قطعا بر سفرها تاثیر خواهد گذاشت و قطعا مردم هم به یکدیگر کمک خواهند کرد تا بتوان این چرخه را به گردش درآورد و در برابر مشکلات کار را پیش بریم.

معاون اداره کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از سامانه شکایات مردمی خبر داد و گفت: مدعی نیستیم که سطح خدمات با استانداردهای دیگر کشورها همسو است ولی بر این عقیده هستیم که درصد بالایی از خدمات متناسب با شرایط است.

ولی در ایام پیک سفر و شلوغی که موج بزرگی از گردشگری داخلی را در کشور شاهد هستیم، هرچه بیشتر از خدمات استفاده شود و فشار افزون تری بر تاسیسات گردشگری وارد آید، طبیعتا اشکالاتی پدید می‌آید که قابل پیگیری است و این روند تازگی نداشته و پیش تر نیز در دسترس مردم قرار داشته است.

به گفته جهانشاهی قطعا استراتژی صاحبانِ کسب و کار در صنعت گردشگری کشور ناظر بر وجود نارسایی‌ها و ادامه دار بودن آن نیست چراکه خود مشاغل آسیب می‌بینند.

وی از رفت و آمد و سرکشی پیوسته‌ی ناظران این صنعت اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی و حمل و نقل و... سخن گفت و افزود: این نظارت‌ها به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد و قطعا در ایام نوروز بیش از پیش صورت می‌گیرد و ثبت تخلف، شکایت و ایرادات در فصول شلوغ افزایش می‌یابد که نیازمند پیگیری و رسیدگی بیشتر دارد.

معاون اداره کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به این که تشکل‌های بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌ها و... مدام نکاتی را دریافت می‌کنند و توجه‌ها صرفا مختص سفرهای شب عید نیست، خاطرنشان کرد: جلساتی پیاپی وجود دارد و ارتباطات به صورت گسترده میان بخش دولتی و خصوصی در جریان است.

خاصه در ماه‌های اخیر که بخش‌هایی از صنعت گردشگری تحت فشار قرار گرفته که رفت و آمد و گفتگوها ادامه پیدا کرده است و در سفرهای نوروز ضمن بالا رفتن حساسیت‌ها، جنس گفتگوها تغییر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha