جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مورد تقدیر صلیب سرخ جهانی در زلزله ترکیه بود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در زلزله ترکیه، 100 کشور در ترکیه حاضر شدند، اما تنها کشوری که مورد تقدیر فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، پیرحسین کولیوند در هفدهمین همایش سراسری روسای پلیس راهور فراجا گفت: نیروی انتظامی، آرامش و اطمینان را برای مردم ایجاد می‌کند. در هلال احمر و نیروی انتظامی‌شتاب و عجله داریم تا مشکل مردم را برطرف کنیم و آرامش را برای مردم تامین کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بالاترین جهادها این است که نگذاریم جان و مال مردم آسیب ببیند. هر چند کاهش این آسیب ها نیازمند فرهنگ سازی است.

کولیوند گفت: در بحث زلزله ترکیه، 100 کشور در ترکیه حاضر شدند، اما تنها کشوری که مورد تقدیر فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جشن نیمه شعبان، چهارشنبه آخر سال و نوروز را در پیش داریم، پلیس می‌تواند با انجام اقدامات لازم در کاهش تلفات احتمالی در چهارشنبه آخر سال، تلاش کند.

کولیوند با بیان اینکه هلال احمر برای کاهش تصادفات ترافیکی برنامه ریزی کرده است، افزود: پنج شنبه یازدهم اسفندماه یک کنفرانس بین المللی داریم و برای کاهش حوادث ترافیکی برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نباید حسرت کار از دست رفته را بخوریم، باید فعال باشیم گفت: مکلف هستیم شرایط را ایمن و فضا را مدیریت کنیم تا در بحث تلفات جاده ای، روند کاهشی داشته باشیم.

کولیوند با اشاره به اینکه پایگاه‌های امداد و نجات سیار را در ایام نوروز افزایش می دهیم، توضیح داد: یکی از ویژگی‌های برنامه نوروز امسال هلال احمر این است که همراه با ماه مبارک رمضان است. ماه رمضان ماه رحمت و برکت است. علیرغم این که تمام نیروهای خدماتی و امدادی و امنیتی در ماه رمضان همانند سایر مسلمانان روزه دار هستند، اما باز هم مشغول خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد افزود: سال گذشته در جلسه‌ای که با رئیس جمهوری داشتیم پیشنهاد شد که یک همکاری برای کاهش حوادث ترافیکی بین دستگاه‌های مختلف به وجود بیاید و این هم باعث شد که تمام دستگاه‌های متولی در تمام مدت ایام نوروز مشغول امدادرسانی باشند.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در این ایام خدمات ارائه نمی دادند خودروهای خود را در محل های حادثه خیز و حادثه‌ساز مستقر کردند اضافه کرد: هدف از این اقدام این بود که بیشتر بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم که فوق العاده مورد استقبال قرار گرفت و تمامی استانداران در این عملیات پای کار بودند تا جایی که باعث موفقیت پروژه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: درصدد هستیم میزان حوادث جاده ای را به صفر برسانیم و اگر این اقدام عملیاتی شود به آن افتخار می‌کنیم. جمعیت هلال احمر در نوروز 1402 با تمام توان خود در خدمت مردم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha