بودجه ۲هزار و ۶۱۹ میلیاردی شهرداری زنجان  به تصویب شورای شهر رسید

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲ هزارو ۶۱۹ میلیارد تومان امروز با تصویب شورای شهر زنجان رسید که این بودجه نسبت به سال های قبل ۳ برابر رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مجید ناصحی مقدم روز سه شنبه(۹اسفندماه)‌در حاشیه جلسه رسمی و علنی شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲ هزارو ۶۱۹ میلیارد تومان اظهار کرد: سهم بودجه جاری با ۳۹ درصد یک هزار میلیارد تومان و سهم بودجه عمرانی با ۶۱ درصد به مبلغ یک هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

وی تصریح کرد: در بحث منابع درآمدی ۳۰ درصد از محل ارزش افزوده، ۳۰ درصد از محل عوارض ساخت‌وساز، ۳۰ درصد از محل فروش املاک و ۱۰ درصد از محل درآمدهای متفرقه تامین خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص بحث هزینه‌ها بیان کرد: در بخش عمرانی سیاست‌گذاری شده بود و سعی شد تا طبق برنامه پیش برویم که در این راستا در بحث ترافیک ۲۶۰ میلیارد تومان در سال پیش‌رو هزینه خواهد شد.

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه برای گسترش تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است افزود: همچنین ۱۵۳ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی و در بحث تملکات برای بازگشایی معابر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال آینده بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار در نظر گرفته شد، گفت: حمل و نقل عمومی همچنان مورد توجه شورای شهر قرار دارد و ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه حمل و نقل در بودجه در نظر گرفته شده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برای هوشمندسازی شبکه شهری ۳۵ میلیارد تومان و بهبود شبکه آبیاری سبز ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha