توسعه همکاری‌ها میان هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ کاستاریکا/ تلاش برای کاهش سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی؛ محور همکاری‌های دوجانبه

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان و رئیس صلیب سرخ کاستاریکا در نشستی برخط در حوزه پیشگیری از تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییرات اقلیمی و سوانح ناشی از آن جدی ترین بحران در دنیای امروز است و تبادل تجارب جهانی برای کاهش اثرات نامطلوب گرم‌شدن زمین برای کشور ما بسیار اهمیت دارد.
او در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات هلال احمر کشورمان در موضوع تغییرات اقلیمی‌گفت: جمعیت هلال احمر ایران امروز بیش از ۲ میلیون عضو داوطلب دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم این عدد را تا ۷ میلیون نفر افزایش دهیم. داوطلبان بزرگترین سرمایه هلال احمر هستند و ما به همکاری آن‌ها برای کنترل سوانح ناشی از تغییر اقلیم، بسیار امیدواریم.
کولیوند افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار جوان و نوجوان عضو هلال احمر ایران هستند که آموزش‌های لازم را برای پشتیبانی در عملیات امداد و نجات و همچنین فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده‌اند.
رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر گام‌های بزرگی برای توسعه آموزش در بخش همگانی و تخصصی انجام داده‌ایم و اولین شبیه ساز حوادث را در شهر کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم. در زمینه آموزش می‌توانیم تجربیات مختلف خود را در اختیار شما قرار دهیم.
کولیوند درباره خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر گفت: ما در داخل کشور بیش از ۲۰۰ واحد توانبخشی داریم. همچنین ۱۲ درمانگاه دائم در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا توسط هلال احمر ایران راه‌اندازی شده که سال‌ها در حال فعالیت هستند همچنین در مراکز استان‌های کشور داروخانه‌های فعال و پرمراجعه‌ای داریم.
در این جلسه همچنین خانم دیانا مارنکو رئیس صلیب‌سرخ کاستاریکا با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و امکانات جمعیت ملی آن کشور گفت: کشور ما مستعد حوادث متعدد و زیادی است. از جمله سیل، زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌ها و تصادفات رانندگی که امدادگران ما را همواره در حالت آماده قرار داده است. بنابراین از تجارب هلال احمر ایران در زمینه‌های مختلف امداد و نجات و از آغاز این همکاری با تمرکز بر موضوع تغییر اقلیم استقبال می‌کنیم.
گفتنی‌است، بهار امسال صلیب سرخ کاستاریکا و هلال احمر ایران در جریان نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو قرار امضای توافق‌نامه توسعه همکاری‌های دوجانبه گذاشتند و مدتی بعد این توافق به امضای طرفین رسید. جلسه عصر امروز اولین نشست مشترک مدیران عالی این دو جمعیت ملی برای آغاز همکاری‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha