میزان موارد مثبت کووید با رشد 5 برابری به 15 درصد رسیده است

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان موارد مثبت کووید رشد 5 برابری داشته و از 3 درصد ماه قبل به 15 درصد رسیده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا سیر صعودی داشته، وضعیتی که از آذر ماه دیده شده و متأسفانه مردم به تصور سرماخوردگی و آنفلوآنزا مراجعه نمی‌کنند و در زمانی که وضعیتشان بدتر می‌شود مراجعه مستقیم به بیمارستان دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون میزان موارد مثبت کووید رشد 5 برابری داشته و از 3 درصد ماه قبل به 15 درصد رسیده و به میزان 12 درصد افزایش یافته است و در شرایط فعلی معتقدیم که برگزاری دورهمی‌ها و جشن‌های اعیاد پیش‌رو و برگزاری مجالس عروسی آن هم با جمعیت زیاد و بدون ماسک بسیار خطرناک است و می‌تواند زمینه انتشار بیش از پیش ویروس کرونا را فراهم کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحران کرونا نه تنها به پایان نرسیده، بلکه آمارهای کرونایی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 2 شهر نارنجی در استان و روند افزایشی آمارهای کرونایی توصیه اکید بر رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک داریم.

وی تأکید کرد: توصیه ما به کسانی که در جشن‌های پیش رو حاضر هستند و همچنین به کسانی که قصد رفتن به سفرهای نوروزی را دارند این است که قبل از هرگونه اقدامی نسبت به دریافت دُز یادآور اقدام نمایند؛ همچنین اگر کوچکترین علائمی دارند بهترین کار در خانه ماندن است و نباید در جمع‌های مختلف حاضر شد، زیرا موجب آسیب به دیگران می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت توصیه‌های بهداشتی برای گروه‌های خاص جامعه، بیان کرد: از مادران باردار، کودکان، سالمندان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، بیماران خاص و صعب‌العلاج و افراد دارای بیماری زمینه‌‎ای می‌خواهیم که بیش از دیگران رعایت نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک را داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha