مسمومیت سریالی دانش آموزان ابعاد اطلاعاتی وسیعی دارد

پژوهشگر حوزه خانواده تأکید کرد: خانواده‌ها نباید باور خود را با این قضاوت‌ها بازی دهند چون موضوع مهمی مانند مسمومیت، یک وجه اطلاعاتی دقیقی نیاز دارد و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هم کار خود را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،محدثه تک فلاح پژوهشگر حوزه خانواده درمورد جهت گیری رسانه‌ها نسبت به مسمویت‌های سریالی دانش آموزان و نگرانی خانواده‌ها از این بابت اظهار کرد: ما در فضای مسموم رسانه‌ای طی ماه‌های اخیر ملاحظات و تجربیاتی داشتیم اما یک مسئله مهم در خانواده‌ها بحث تغذیه رسانه‌ای است.

وی افزود: خانواده‌ها باید دقت کنند که اخبار را از کدام منبع دریافت می‌کنند مخصوصاً در فضای رسانه‌ای که راست و دروغ به شدت در هم تنیده است و مرز بین راست و دروغ مشخص نیست و برای تشخیص این دو از هم یا باید متخصص امر باشیم یا اینکه از موضوع اطلاعات کامل کسب کنیم.

پژوهشگر حوزه خانواده با انتقاد از اینکه برخی تحلیلگران رسانه خیلی زود قضاوت می‌کنند و اطلاعیه و حکم می‌دهند گفت: خانواده‌ها نباید باور خود را با این قضاوت‌ها بازی دهند چون موضوع مهمی مانند مسمومیت، یک وجه اطلاعاتی دقیقی نیاز دارد و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هم کار خود را انجام می‌دهند.

تک فلاح، خانواده‌ها را به حفظ آرامش توصیه کرد و افزود: در حال حاضر تضمینی وجود ندارد که رسانه‌ها آگاهی کامل و درستی از این قضیه داشته باشند و استرس ناشی از آن مانع دریافت حرف و تفکر درست برای تصمیم گیری در آینده خواهد شد.

وی در برنامه «رویداد» رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: ما اگر جوی که رسانه‌های داخلی و خارجی ایجاد می‌کنند را باور کنیم و به خودمان استرس دهیم قطعاً راه درست را انتخاب نخواهیم کرد و به آرامش خود و فرزندانمان لطمه می‌زنیم.

پژوهشگر حوزه خانواده به پدر و مادرها تأکید کرد که با هر اطلاعی که دریافت کردند در وهله اول آرامش خود را حفظ کنند و در وهله دوم هم دقت داشته باشند که این اخبار و تحلیل‌ها را از کدام منبع خبری دریافت می‌کنند و در وهله سوم نیز باید به اولیای مدارس اعتماد کنند.

تک فلاح در رابطه با وظیفه مسئولان نسبت به این موضوع گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت از حمله افرادی که به این فضای جغرافیایی چشم دوختند در امان نبوده و به خاطر همین هم همیشه حمله از ابعاد فیزیکی و فرهنگی و امنیتی وجود داشته و دارد لذا باید فضا را برای تکمیل تحقیقات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و مسئولان امن کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha