سامانه کنترل و تثبیت بازار توسط بنیاد کوثر راه اندازی شد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از آغاز به کار سامانه‌ای برای کنترل و تثبیت بازار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، نمایشگاه مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر که با حضور چندین تیم استارتاپی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده بود به کار خود پایان داد و در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از تیم های استارتاپی برتر و هم چنین طرح‌های دانش‌بنیان منتخب در سال جاری تقدیر شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در مراسم پایانی کار این نمایشگاه با اشاره به اهداف رویداد مسئله‌محور این سازمان بیان کرد: ۱۵ماه است راهبردی به نام اقتصاد رهنما را معرفی کردیم؛ یعنی رفاه، هوشمندسازی، مولدسازی و استعدادیابی. در همان ماه اول، سامانه‌ای به اسم «امصاک» را برای استعدادیابی رونمایی کردیم و به عهدی که داشتیم پای‌بند بودیم و هیچ انتصابی را خارج از مسیر امصاک و کانون ارزیابی انجام ندادیم.

فخاری درباره سامانه‌ای که در این مراسم از آن رونمایی شد نیز توضیح داد: همکاران ما چندماهی‌ست که مشغول سامانه هوشمند مدیریت منابع کوثر بودند لذا در این سامانه، منابع مالی و به‌طور کلی بازرگانی و همه در یک بزرگراه اطلاعاتی مالی به هم متصل می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود به اینکه این سامانه نیاز به وارد کردن داده ندارد، اشاره و بیان کرد: از فردا اگر تمام دستگاه‌های نظارتی از ما اطلاعات بخواهند، ما به آن‌ها دسترسی می‌دهیم تا هر اطلاعاتی را که می‌خواهند به‌دست بیاورند.

وی افزود: برای شروع، به سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم، ما این نرم‌افزار را به سامانه مودیان شما وصل می‌کنیم. خودبه‌خود همه درآمد ما به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شود و دیگر نیاز به اظهارنامه و دفتر نیست.

وی ادامه داد: آن‌هایی که نهادهای انقلابی را متهم می‌کردند که مالیات نمی‌دهند، امروز ببینند سازمان اقتصادی کوثر، به‌عنوان یک نهاد انقلابی اظهارنامه نمی‌دهد، بلکه سامانه خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد تا مالیات محاسبه شود و آن را پرداخت کند. ما شفافیت را از خودمان شروع کردیم.

در ادامه، روح‌الله رحمانی مدیر مرکز هوش مصنوعی دانشگاه تهران به چالش مهاجرت نخبگان پرداخت و گفت: آنچه در ذهن این جوانان هست براساس اعتقادی‌ست که نسبت به آینده دارند و فکر می‌کنند آن طرف آب چمن سبزتری‌ست که باعث می‌شود به همه آرزوهای‌شان برسند اما من پس از تحصیل در امریکا و کار برای آخرین تکنولوژی‌ها در نهایت به پوکی رسیدم و افسرده شدم و از خدا خواستم من را از آنجا نجات دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha