بانک ها ۸۵ درصد منابع خود را به پرداخت وام اختصاص دهند

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: بانک ها باید ۸۵ درصد منابع خود را وام دهند و باید دید این وام ها را به چه کسانی می پردازند. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن زاده در نشست با فرمانداران استان کرمان، گفت: فرمانداران از ظرفیت های قانونی خودشان در حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنند.

وی افزود: باید با ظرفیت هایی که نظام و قانون ایجاد کرده است مانند تبصره۱۶ و ۱۸، شورای بانک ها، وام روستایی، وام مسکن روستایی و... در جهت افزایش فعالیت های اقتصادی در شهرستان ها و خدمت به مردم استفاده کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان، تصریح کرد: بانک ها باید ۸۵ درصد منابع خود را وام دهند و باید دید این وام ها را به چه کسانی می پردازند.

حسن زاده، ضمن تشکر از مدیران بانکی که در وام های اشتغال و... همکاری خوبی با مردم داشته اند، از مدیرانی بعضی بانک ها دولتی و خصوصی که در این حوزه کم کاری کرده اند گلایه و بیان کرد: اگر نمی خواهند مشکل مردم را حل کنند باید از این صندلی خدمت به مردم فاصله بگیرند.

وی عنوان‌ کرد: ضمن تقویت شهرک‌ های صنعتی برای استفاده سرمایه گذاران باید شورای بانک ها، رفع موانع تولید و خدمات سرمایه گذاری را در شهرستان های استان فعال کنید.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان، ادامه‌ داد: پرداخت وام تبصره ۱۶ و ۱۸ به صورت انفرادی جوابگو نیست و باید وام را تجمیع کرد و برای استفاده هدفمند تر پرداخت وام ها به سمت کارآفرین ها سوق داده شود.

حسن زاده، خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد قطعات شرکت های بزرگ در استان تولید میشود که باید این عدد به ۵۰ درصد برسد تا مشاغل خرد و توسعه شهرستانها و مشکل اشتغال آن ها حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha