اجرای طرح‌ های هادی روستایی و کاداستر باید در اولویت قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان بر اجرای طرح‌ های هادی روستایی تاکید و بیان کرد: در صورت عدم اجرای طرح هادی روستاها، حد و مرز روستا مشخص نبوده و از این رو تصرفات احتمالی نیز قابل پیگیری و برخورد نخواهد بود، از این رو اجرای طرح‌ های هادی کاداستر در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان اظهار کرد: باید حدود اراضی و کاربری آن‌ ها در روستاها مشخص شود، زیرا این اقدام از تشکیل پرونده‌ های قضایی جلوگیری کرده و گام بلندی در زمینه حفظ حقوق بیت المال خواهد بود.

وی افزود: در سال‌ های اخیر اراضی روستاها به ویژه روستاهای خوش آب و هوا مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته و باید کار ویژه‌ ای از سوی بنیاد مسکن برای شناسایی و پیگیری این موارد صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر نظارت مستمر تاکید و خاطرنشان کرد: شناسایی و رفع آثار تصرفات اولیه بسیار آسان‌ تر از برخورد با واحدهای ساخته شده است و از این رو باید بر اساس نظارت‌ های مستمر از بروز تصرفات در اراضی جلوگیری شود.

حجت الاسلام حمیدی، بر اجرای طرح‌ های هادی روستایی تاکید و عنوان کرد: در صورت عدم اجرای طرح هادی روستاها، حد و مرز روستا مشخص نبوده و از این رو تصرفات احتمالی نیز قابل پیگیری و برخورد نخواهد بود، از این رو اجرای طرح‌های هادی کاداستر در اولویت است.

مهدی محمدی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز صدور اسناد کاداستری را از اولویت‌ های کاری خود ذکر و خاطرنشان کرد: بنا داریم بر مبنای شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع گرفتاری مردم را کم کنیم، تا رضایتمندی خداوند و رفع مشکلات مردم صورت گیرد.

دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha