افزایش راندمان محصولات کشاورزی با دستگاه نانوحباب

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درمورد استفاده از فناوری نانوحباب در کشت خاکی گفت: هرچقدر که با استفاده از یک فناوری کیفیت و میزان اکسیژن محلول را افزایش داد تأثیرات خوبی در رشد و تناژ محصولات کشاورزی نمایان می‌شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،مهندس عارف دادگستر در زمینه تولید دستگاه نانوحباب اظهارکرد: فعالیت شرکت دانش بنیان ما متمرکز بر دو حوزه بهره وری آب و افزایش بهره وری گاز اکسیژن است.

وی درمورد استفاده از فناوری نانوحباب در کشت خاکی افزود: هرچقدر که با استفاده از یک فناوری بتوان کیفیت و میزان اکسیژن محلول را افزایش داد تأثیرات خوبی در رشد و تناژ محصولات کشاورزی نمایان می‌شود.

دادگستر با بیان اینکه سامانه‌های نانوحباب به طور همزمان می‌توانند کیفیت آب و میزان اکسیژن محلول در آبِ آبیاری را افزایش دهند گفت: با افزایش کیفیت آب، خصوصیات فیزیکی و هیدرولیکی خاک بهبود پیدا می‌کند و در نتیجه محصولات با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان همچنین در رابطه با تأثیر نانوحباب بر کشت آبی (هیدروپونیک) اظهار کرد: در این نوع کشت، مواد مغذی از طریق آب به گیاه منتقل و توسط ریشه‌ها جذب می‌شود و با بهبود کیفیت آب و افزایش اکسیژن محلول کیفیت محصول و میزان تولید افزایش خواهد یافت.

وی از فعالیت این شرکت دانش بنیان به شکل صنعتی سخن گفت و افزود: در حال حاضر صنایع مختلف از دستگاه نانوحباب در زمینه‌های مختلفی مانند تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، آب آبیاری کشاورزی و آبزی پروری و صنایع غذایی استفاده می‌کنند.

دادگستر خاطرنشان کرد: هرچقدر که نفوذ پذیری آب در روش کشت خاکی بیشتر شود قطعاً میزان مصرف آب کاهش پیدا خواهد کرد که دستگاه نانوحباب نیز دقیقاً با افزایش نفوذپذیری بسیار خوبی در درون خاک نیاز آبی ریشه را تأمین می‌کند و از میزان مصرف می‌کاهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه سیستم نانوحباب در گلخانه‌ها استفاده می‌شود گفت: این سیستم در منازل هم قابلیت مصرف دارد اما شاید از نظر اقتصادی خیلی مقرون به صرفه نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha