کد خبر: 196409
۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

شهردار زنجان :

فاز جنوبی سبزه میدان ایرانی کوچک برای توسعه گردشگری 

فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان با حضور وزیر کشور افتتاح شد
فاز جنوبی سبزه میدان ایرانی کوچک برای توسعه گردشگری 

شهردار زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با میراث فرهنگی فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان به نام ایران کوچک برای توسعه گردشگری استان فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ علیرضا فیروزفر ظهر روز سه‌شنبه(۱۶ اسفند ماه) در آئین افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان با حضور وزیر کشور ضمن تبریک عید نیمه شعبان اظهار کرد: در سال گذشته قطعا بدون همکاری مردم هیچکدام از امور شهری قابل اجرا نبود که قدردان این مردم شریف زنجانی هستیم که شهرداری را بزگوارانه کمک کردند.

وی با بیان اینکه ایده این پروژه فاخر از سال ۱۳۶۸ شکل گرفت افزود: در طول سالیان گذشته اقداماتی در راستای تمکلات انجام شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه بسیاری از این املاک متعلق به مردم و دستگاه‌های دولتی بود گفت: بسیاری‌ها سهم بسزایی در این جابجایی‌ها و گره‌گشایی‌ها داشتند که در این راستا ما قدردان مردم شهر زنجان هستیم چراکه برای این پروژه سختی فراوانی کشیدند و ما را همیاری کردند.

فیروفر با بیان اینکه این پروژه در ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر ایجاد شده است، گفت: پروژه بیانگر یک هم آوایی کامل بین مردم و مسئولین و همه دستگاه ها نیاز بود تا به سرانجام برسد.

وی اذعان کرد: امروز ۳.۷ هکتار از این طرح افتتاح می‌شود که شامل عرصه جنوبی، دو باغ راه شرقی و غربی، ۶۳ غرفه است.

شهردار زنجان با بیان اینکه با توافقات صورت گرفته با میراث فرهنگی این مکان به نام ایران کوچک برای توسعه گردشگری استان فعالیت خواهد داشت، گفت: این امر می‌تواند این مکان را قطب صنایع دستی کشور نیز نماید.

وی با اشاره به اینکه در باغ راه‌های شرقی و غربی فضای مفرحی برای شهروندان پیش بینی شده است تصریح کرد: دو فضای سنتی نیز با کمترین تغییرات باغ ذوالفقاری در فضای شمال شرقی و باغ آستانه نیز در سبزه میدان قدیم معروف است و باغ آستانه ورودی پروژه حفظ شده است.

شهردار زنجان اظهارکرد: این پروژه تقدیم به تمام مردم زنجانی است چرا که این مردم پای انقلاب و نظام هستند و امیدواریم ما مسئولین نیز قدردان مردم بزگوار باشیم.

فیروزفر خاطرنشان کرد: ادامه فاز شمالی پروژه سبزمیدان نیز با سرعت انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم یکپارچگی پروژه حفظ شود تا محیط دلنشینی را برای مردم فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت: عملیات اجرایی طرح بزرگ سبزه میدان از سال های گذشته آغاز شده بود ولی در عمل کاری انجام نمی شد تا اینکه در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اقدام جدی و عملیاتی برای به نتیجه رساندن پروژه سبزه میدان با برآورد هزینه ۶۴ میلیارد تومانی آغاز و در ادامه هزینه اجرای آن بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد و فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از سال‌ها انتظار، در آستانه عید نیمه شعبان، روز سه شنبه با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha