اکنون هدف دشمن مسمومیت ذهنی، فکری و فرهنگی جامعه است

امام جمعه کرمان، گفت: آنچه که در این شرایط حساس مهم است که ما به آن توجه داشته باشیم، این است که همان‌ طور که بخشی از بدحال شدن جسمی قشر دانش آموز برملا شده است، مسمومیت های ذهنی، فکری و فرهنگی در دستور کار دشمن است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر کرمان، که در مصلی امام علی(ع) این شهر برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و اظهار کرد: به فکر روز حساب باشید و پیش از آنکه مرگ فرا رسد به فکر قیامت باشید.

وی افزود: ما در دنیایی زندگی می‌ کنیم، که مشکلات، سختی‌ ها، دردها و رنج‌ ها فراوان است، نابسامانی ها و امتحانات دنیا جدی و قطعی است که گاهی‌ در اوج نعمت‌ ها و گاهی با گرفتاری ها امتحان می‌ شویم و در قرآن و متون دینی برخورد ما با دردها و رنج‌ ها بیان شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره روند رشد انسان و تکامل عقلی او در چهارمین دهه زندگی، تصریح کرد: انسان در ۴۰ سالگی باید چند دستور را محور کار خود قرار دهد، این دوران را مغتنم شمرده و سعی کند، اشتباهات گذشته را جبران کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیداد سلیمانی، اضافه کرد: همچنین، شکرگزاری از نعمت های خداوند و قدردانی از کسانی که نعمت‌ های خداوند را به ما می‌ رسانند، باید محور کار انسان قرار گیرد.

وی در خطبه های دوم با اشاره به حوادث اخیر در کشور، بیان کرد: همه ما باید به هدف خنثی کردن توطئه‌ های دشمن؛ یعنی جنگ چند وجهی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران توجه داشته باشیم.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: در روزهای اخیر بخش دیگری از این جنگ چند وجهی برای ملت شریف ایران برملا شد و آن این بود که دشمن سراغ عزیزترین قشر جامعه، یعنی دانش آموزان رفت؛ اما خدا را شکر که بخشی از عوامل این توطئه شناسایی شدند و امیدواریم که این عوامل به طور کامل شناسایی شوند و به اشد مجازات برسند.

حجت الاسلام و المسلمین علبدای سلیمانی، تصریح کرد: آنچه که در این شرایط حساس مهم است که ما به آن توجه داشته باشیم، این است که همان‌طور که بخشی از بدحال شدن جسمی قشر دانش آموز برملا شده است، مسمومیت های ذهنی، فکری و فرهنگی در دستور کار دشمن است.

وی ابراز داشت: دشمن فقط به آنچه در ظاهر می‌ بینیم، اکتفا نمی‌ کند و هدف از این بدحال کردن های سریالی این است، که به احساس امنیت در این کشور آسیب وارد کند.

خطیب جمعه کرمان، تاکید کرد: بخشی از این بدحال شدن ها ریشه واقعی ندارد و آن حجمی که به گوشمان می‌ رسد، بخش قابل توجهی از آن جنبه روانی دارد؛ اما دشمن به دنبال همین بخش روانی است و می‌ خواهد حس ناامنی را تقویت کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیداد سلیمانی اظهار داشت: هدف دشمن علاوه در این ایجاد حس ناامنی این است که رشد علمی را متوقف کند و به عقب بیندازد و کانون‌ های علمی کشور را نشانه بگیرد و همچنین بستر مناسبی برای تهمت زدن به جمهوری اسلامی و دین و دین داری شخصیت‌ ها و مسئولان کشور فراهم کند.

وی عنوان نمود: همان‌ طور که کانون کرونا را از شهر مقدسی آغاز کردند و در حجم وسیعی دشمن روی آن تبلیغ کرد، بحث بدحال کردن‌ ها را نیز از همان جا شروع کردند، تا کانون جهاد، اجتهاد و انقلاب را که شهر مقدس قم است، مورد هدف قرار دهند و علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرند و اهداف خود را پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، تاکید کرد: مردم فهیم و انقلابی باید هوشمندانه آرامش خود را حفظ کنند و کمک کنند تا از این جریان پیچیده به راحتی عبور کنیم تا کسانی که عامل دشمن هستند، شناسایی و با آن‌ ها برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیداد سلیمانی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌ رسانی واقعی، تصریح کرد: رسانه‌ های کشور باید با تلاش، بستر آرامش مردم فراهم کنند.

وی همچنین یادآور شد: مردم باید هوشمندانه آرامش خود را حفظ کرده و کمک کنند تا از این جریان پیچیده به راحتی عبور کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، خطاب به مسئولین متذکر شد: مسئولین نیز باید دلسوزانه موضوعات را پیگیری کنند و وظیفه انقلابی و دینی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و همچنین به مردم به‌ موقع اطلاع‌ رسانی کنند، تا از این حمله و هجمه دشمن به فضل خدا با موفقیت عبور کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با اشاره به در پیش بودن سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام راحل و روز بزرگداشت شهدا و راهیان نور، اظهار کرد: شهدا افتخار ملت و تاریخ هستند که با اخلاص جان خود را برای دفاع از دین و پیشرفت انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی با اشاره به شروع هفته تکریم مساجد و ضرورت آماده کردن مساجد برای ماه مهمانی خدا، ادامه داد: هفته نیکوکاری را فراموش نکنید و در شرایط سخت کشور به فکر مستمندان، نیازمندان، فقرا و اقشار آسیب‌ پذیر باشید.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) جهان را پر از عدل کرده و به فتنه‌ های مختلف علیه جامعه اسلامی و انسانی پایان می‌ دهد، خاطرنشان کرو: سربازان گمنام امام زمان(عج) جهاد در راه خدا را در دستور کار خود قرار داده‌ اند و در این راه با رشادت توطئه‌ ها را خنثی می‌ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha