۲۸۰۰ اصله نهال توسط هلال احمر زنجان غرس شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور در استان ۲هزار و ۸۰۰ اصله نهال به مناسبت صدومین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کمتر از ۲۰ دقیقه غرس شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، سید قاسم موسوی در حاشیه غرس نهال در شرکت کالسیمین شهر دندی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه طرح کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت صدومین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در هفته منابع طبیعی در سطح کشور برنامه ریزی شده بود اظهار کرد: در آخرین روز از هفته منابع طبیعی کاشت این تعداد نهال به طور همزمان در سطح کشور آغاز و در سطح استان زنجان نیز ۲ هزار و ۸۰۰ اصله نهال غرس شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا و کشور حفاظت از زندگی و سلامت انسانها، محیط زیست و منابع طبیعی است، بر همین اساس کاشت نهال در سطح استان زنجان و کشور کلید خورده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سهمیه استان زنجان از پویش کاشت ۱۰۰ هزار نهال ۲ هزار عدد بود که ۲ هزار و ۸۰۰ نهال در استان به منظور توسعه فضای سبز و حفاظت از زندگی و سلامت انسان ها غرس شد.

متولیان کاشت نهال هستند نسبت به نگهداری نهال دقت کافی داشته باشند

در ادامه سید حسن حسینی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: این پویش تمرینی برای طرح مردمی "کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور" که آغاز آن از سال ۱۴۰۲ خواهد بود، است.

وی بیان کرد: با توجه به موفقیت این پویش، امید داریم که طرح مردمی کاشت درخت هم با موفقیت اجرایی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان تاکید کرد: مهمتر از تولید و کاشت، نگهداری و آبیاری سال های اولیه استقرار نهال ها در زمین است که باید سازمان ها و افرادی که متولی کاشت این نهال ها هستند نسبت به نگهداری و استقرار آنها در طبیعت نیز دقت و اهتمام کافی را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha